رئیس مجمع نمایندگان کردستان گفت: امیدواریم دستگاه قضایی با احترام به جایگاه وکلا، تا جایی که شرع به آن اجازه می دهد به سمت عرف جامعه حرکت کند. به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، حمدالله کریمی در شورای اداری استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم که قوه قضاییه مرجع و پناهگاه افراد مظلوم است و لازم است با زمان حرکت کند اما متاسفانه اینگونه نیست و عقب هستیم.
وی افزود: قانون باید راهگشا و حلال مشکلات مردم باشد اما اینگونه نیست.
رئیس مجمع نمایندگان کردستان عنوان کرد: در کشورهای موفق روند براساس عرف و رویه است اما ما در موضوعات مختلف دچار مشکل هستیم.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی نباید به هیچ عنوان آزمون و خطا کند. برخی حوزه ها رها شده و فاقد قوانین است که نیازمند به روز شدن است.
کریمی گفت: امیدواریم دستگاه قضایی تا جایی که شرع به آن اجازه می دهد به سمت عرف جامعه حرکت کند.
وی در ادامه تصریح کرد: هدیه دادن سلامت به دستگاه قضایی مستلزم نگاه احترام به وکیل است اما متاسفانه همزادپنداری بین قضات و وکلا بسیار ضعیف است.
رئیس مجمع نمایندگان کردستان ذکر کرد: بعضی از قوانین بین ایران و فرانسه مشترک است که برای فرانسه عدالت را به ارمغان آورده اما در ایران نمی تواند عدالت را محقق کند و این نشان می دهد که قضات و وکلا باید کنار هم نقش کلیدی را اجرا کنند.
وی همچنین با اشاره به بحث تولید و اشتغال گفت: هدف دستگاه‌های اصلاحی و تربیتی بازگشت افراد به جامعه است اما جامعه ما پر از بیکاری و فساد و عاری از اشتغال است و این موجب بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.
رئیس مجمع نمایندگان کردستان ادامه داد: قوه قضاییه به عنوان بخشی از حاکمیت باید در راستای سیاست گذاری ها و رفع بیکاری گام های موثری بردارد.
وی همچنین عنوان کرد: آمار ورشکستگی واحدهای تولیدی ما بالاست و ما انتظار داریم قوه قضاییه دو کار انجام دهد اول مبارزه با فساد که اخوشبختانه این امر از درون قوه شروع شده و این مایه امیدواری مردم است و بحث دوم پرونده فعالان اقتصادی است که باید با سرعت و با قضات حرفه ای و شعب تخصصی بررسی شود.
کریمی تصریح کرد: مردم کردستان در مضیقه هستند و اقدامات صورت گرفته در مقایسه با حجم مشکلات در استان کافی نیست.
وی ذکر کرد: ناهماهنگی بین ادارات استان زیاد است و بروکراسی ادارات تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.