مهدی گودرزی عصر سه‌شنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات سه‌گانه کردستان اظهار داشت: فدراسیون به برپایی این پایگاه‌ها کمک می‌کند تا از این طریق امکان آموزش دویدن و دوچرخه‌سواری فراهم شود. 

وی خواستار پیگیری دریافت زمین و مکان برای ایجاد چهار پایگاه در استان کردستان شد و  اضافه کرد: از برگزاری ۶ دوره آموزشی داوری و مربیگری و میزبانی یک مسابقه کشوری در کردستان هم حمایت می‌شود. 

گودرزی با بیان اینکه شکل و شمایل کار درست تعریف نشده است افزود: بعد قهرمانی فقط هزینه‌بر است و تا وقتی مدال کسب نکنند بی‌ثمر خواهد بود بنابراین باید اولویت را به بعد همگانی رشته سه‌گانه و ترویج آن سوق داد.

رییس فدراسیون سه‌گانه اظهار داشت: الگویی برای همگانی کردن این رشته داریم و رویکردمان این است که هیات‌ها با توانمدی خود این رشته را ترویج کنند و فدراسیون هم از آنها حمایت کند.

وی افزد: نقشه راه باید مشخص شود در این راستا ارزیابی هیات‌ها را بر اساس دسترسی به منابع انجام می‌شود تا هیات‌هایی با امکانات کمتر که فعالیت مناسبی دارند دیده شوند.

گودرزی با بیان اینکه درک غلط از این رشته موجب شده بود همه اذیت بشوند اضافه کرد: نیازی نیست حتما استانداردهای المپیک در مسابقات اجرا شود و با کمترین امکانات و هزینه‌ها می‌توان مسابقاتی را برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه این رشته ۹ گروه برای معلولین دارد اظهار داشت: تا زمانی که رشته سه‌گانه را به مردم آموزش ندهیم آنها نمی‌توانند از علاقه‌مندی احتمالی خود نسبت به این رشته آگاه شوند.

رییس فدراسیون سه‌گانه با بیان اینکه شانس آموزش دادن را محدود کرده‌ایم اضافه کرد: اگر از امکانات استخرها استفاده نشود نمی‌توان استعدادها در این رشته را پرورش داد.

گودرزی تاکید کرد: آینده متعلق به رشته‌هایی همچون سه‌گانه است و جوانان ما باید در این رشته‌ها مدال‌های جهانی کسب کنند.  

رییس گروه ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان کردستان هم گفت: زیرساخت‌های لازم حتی در مرکز استان برای بانوان فراهم نیست بنابراین انتظار بزرگی است که بانوان در این رشته مقام کسب کنند. 

عهدیه دولت‌آبادی افزود: امیدواریم توجه ویژه‌ای به کردستان شده و حداقل کلاس‌های دانش افزایی در آن برگزار شود. 

وی با بیان اینکه برای شناساندن ورزش‌های سه‌گانه نیاز به برگزاری جشنواره است اضافه کرد: برای ترویج هر رشته ورزشی می‌توانیم آن را به میان خانواده‌ها ببیریم.

سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحلهٔ استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی است. مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند.

سه‌گانه از سال ۲۰۰۰ در هر ۲ بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده‌ است.

۶۱۰۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.