آزاد حکمت روز سه شنبه در نشست خبری و تجلیل از اهالی رسانه کردستان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ هزار مشترک روستایی از اینترنت پرسرعت مخابرات (ADSL) استان برخوردار شده اند و توسعه آن در دستور کار است.

وی به ضعف سایت های WLL (بی‌سیم روستایی) در بحث نبود دیتا و کیفیت پایین اشاره کرد و یادآور شد: در مدت ۱۰ روز ۳۱۲ سایت روی سایت های همراه اول برگردان شد و تقریبا اکنون چیزی به نام سایت بی‌سیم روستایی نداریم و مشترکان می‌توانند در حوزه دیتا از تعرفه تلفن ثابت استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه واگذاری خط های تلفن ثابت جدید در استان بر بستر فیبرنوری خواهد بود، افزود: ۲ مزیت اصلی FTTH ظرفیت و سرعت تقریبا نامحدود است و تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری اجرا شده و برنامه های بزرگی نیز از جمله در روستاها در دست اجرا است.

حکمت از واگذاری سرویس جدید VDSL روی کابل مسی با پهنای باند گسترده نیز خبر داد و اضافه کرد: این سرویس در حال حاضر در سنندج در حال انجام است و برنامه ریزی برای دیگر شهرهای استان نیز وجود دارد که کمترین سرعت اینترنت بر این بستر ۲۵ تا ۵۰ مگابایت است.

وی گفت: تمام شهرهای استان از نسل سه و چهار اینترنت تلفن همراه و حدود ۱۹ روستا نیز از تکنولوژی ۳G و ۴G بهره‌مند هستند ضمن اینکه ارتقای فناوری ارتباطات در روستاهای استان نیز در دست اجرا است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تاکید کرد: در حوزه دیتا در بحث توسعه و افزایش کیفیت کارهای خوبی شده در حالیکه تا پایان سال ۹۲، ۸۴ کافو نوری نصب شده بود اکنون به ۲۱۳ مورد افزلیش یافته، همچنین ۹۲ هزار و ۲۰۰ خط اینترنت پرسرعت واگذار شده است.

حکمت حجم مصرف اینترنت روزانه استان را ۵۰ ترابایت اعلام کرد و یادآور شد: پهنای باند در نقاط روستایی در حال افزایش است و ضریب نفوذ همراه اول نیز در سال جاری به ۱۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی نقش رسانه ها را در نحوه مدیریت صحیح مدیران بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: هیچ حوزه ای نمی‌تواند ضعف‌ها و توانمندی‌های یک سازمان را مانند رسانه‌ها به خوبی منعکس کند چون رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و سازمان ها هستند و ادارات می‌توانند اهداف خود را از طریق پتاتسیل رسانه بیان کنندو  از این طریق از خواسته های مردم مطلع شوند.

یک میلیون و ۸۶۱ هزار خط تلفن همراه اول در کردستان فعال و بیش از ۴۸۰ هزار خط تلفن ثابت واگذار شده است.

براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

۷۳۵۵/۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.