معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی از امروز تا پنجشنبه این هفته شرایط انتقال رطوبت به استان و تشکیل و رشد ابر در ساعات بعد از ظهر و تقویت شرایط ناپایداری جوی وجود دارد.

علی پناهی گفت: در این مدت بارش‌های رگباری و موقت همراه با رعد و برق و وزش باد گاهش شدید از ساعات بعداز ظهر تا نیمه های شب پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: بیشترین نواحی فعالیت این سامانه در بخش های شمالی استان از جمله بیجار، دیواندره، زرینه، سارال، منطقه چهل چشمه و سقز و بخش های شرقی و جنوب شرقی شامل قروه و دهگلان است.

پناهی با بیان اینکه بیشترین زمان فعالیت این سمانه بعد از ظهر سه شنبه تا اوایل صبح چهارشنبه است افزود: آبگرفتگی موقت و سیلابی شدن مسیل ها و خسارت به محصولات در حال برداشت، برداشت شده و آماده انتقال به بازار فروش و گندم های خریداری شده مراکز خرید اثرات مخاطره ای این سامانه در استان است.

وی گفت: توصیه می شود از تردد در حاشیه مسیل ها، رودخانه ها و دره رودها خودداری شود و محصولات برداشت شده به انبارهای سرپوشیده منقل و یا پوششی برای آنها تهیه شود.

در ۹ ماه سال زراعی جاری (اول مهر ۹۷ تا آخر خرداد ۹۸) به صورت میانگین ۷۳۶ میلی متر بارندگی در این استان ثبت شده که در مقایسه با ۵۵۵ میلی متر مدت مشابه سال گذشته از ۳۳ درصد رشد برخوردار است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.