تور رسانه ای بازدید از طرح های عمرانی سنندج عصر شنبه از مجتمع فرهنگی سنندج آغاز شد و در ادامه ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، فاز سوم طرح تعریض کمربندی ۲۴ متری آبیدر، بلوار ۳۶ متری سنندج - روستای حسن آباد، ادامه احداث بلوار کردستان و بلوار ۳۵ متری دگایران نیز از سوی اهالی رسانه بازدید شد.

مسئول عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع فرهنگی در دست ساخت سنندج اظهار داشت: ساخت این مجتمع سال ۸۳ با ۱۴ هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا آغاز شد ولی تا سال ۹۳ حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

آرمان جهانبخش افزود: دولت تدبیر و امید در راستای به اتمام رساندن طرح های عمرانی نیمه تمام استان توجه ویژه ای برای پایان رساندن این طرح نشان داد و اکنون با تزریق اعتبارات مختلف پیشرفت فیزیکی آن به ۵۵ درصد رسیده است.

معاون عمرانی استاندار کردستان نیز گفت: در سه سال اخیر برای اجرای این طرح توجه ویژه ای شده بطوریکه در سال ۹۵، هشت میلیارد ریال، سال ۹۶، ۲۴ میلیارد ریال و در سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافت.

شهرام ملکی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات امسال ۱۸۰ میلیارد ریال به این طرح تخصیص یافته است، افزود: انتظار می‌رود با توان فعلی دستگاه های اجرایی برای اتمام مجتمع فرهنگی سنندج در صورت تامین ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال مالی جاری این طرح به اتمام برسد.

سالن ورزشی ۲۲ گولان

سالن ورزشی ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج دومین طرحی بود که خبرنگاران رسانه های کردستان از آن بازدید کردند.

مهندس ناظر این طرح گفت: ساخت سالن ورزشی ۶ هزار نفری سنندج در سال ۸۴ آغاز شد و اکنون با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد فیض بخش اضافه کرد: ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی و ۲۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان برای این طرح هزینه شده است.

وی یادآور شد: پوشش سقف و برخی ریزه کاری ها باقی مانده و در مجموع این طرح با ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام می رسد ضمن اینکه کاربری آن اجرای ورزش های توپی از جمله فوتبال داخل سالن، هندبال و والیبال است.


پل در دست ساخت بلوار کردستان

بازدید از فاز ۳ کمربندی آبیدر

شهردار سنندج در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز ۳ کمربندی ۲۴ متری آبیدر اظهار داشت: این طرح به طول یک هزار متر و عرض ۲۴ متر برای روان سازی ترافیک داخل شهر در حال اجرا است.

حشمت الله صیدی گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده و اتمام آن نیاز به ۲۹ میلیارد ریال اعتبار دیگر دارد.

وی همچنین در حاشیه بازدید از طرح ۳۴ متری دگایران یادآور شد: این طرح به طول سه هزار و ۶۰۰ متر در حال احداث است و ۵۰ میلیارد ریال ار منابع شهرداری و کمک های استانی اعتبار برای آن هزینه شده که شامل احداث بلوار، پیاده رو و روشنایی است.

شهردار سنندج همچنین در بازدید خبرنگاران از ادامه احداث بلوار کردستان افزود: برای ادامه این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که از محل اعتبارات مدیریت شهری تامین و در اختیار پیمانکار قرار داده شده است.

صیدی با اشاره به اینکه این طرح چند شهرک از جمله ساحلی و دگایران را به بلوار کردستان متصل و ترافیک آن را به داخل شهر هدایت می کند، اضافه کرد: طرح ذکر شده یکی از پروژه های مهم در ترافیک شهری سنندج به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: انتطار می رود این طرح در صورت تحقق منابع درآمدی شهرداری و تامین اعتبار آن، تا پایان فصل عمرانی سال جاری(تیر ۹۹) به پایان برسد.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.