نماینده ولی فقیه در کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رسانه‌ها باید در این عرصه نیز نقش جهت دهی صحیح خود به جامعه را حفظ و ایفا کنند.

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه جنگ رسانه ای  و فرهنگی دشمن مساله ای نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد، افزود: در جنگ اقتصادی هم با ساز و کار رسانه ای و خبری می توان بخش های تاثیرگذار جامعه را برجسته کرد.

وی تاکید کرد: در بحث تحریم ها آنچه که بیشتر تاثیر گذاشت، فضاسازی تبلیغی دشمن بود که باعث شد تا تحریم ها بزرگتر جلوه کند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی بر ریزبینی رسانه ها در همه بخش های جامعه تاکید کرد و گفت: دشمن گاهی موضوعات پیش افتاده را هم دستاویزی برای خود قرار می‌دهد تا نارضایتی عمومی را موجب شود و احساس کمبود و ناامیدی را ترویج دهد و این رسانه است که می تواند شرایط را به نفع نظام و بر پایه امیدبخشی تغییر دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه به ایستادگی ایران در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا اشاره کرد و یادآور شد: وقتی گفتیم می توانیم در برابر آمریکا  بایستیم، بسیاری باورشان نمی‌شد اما با سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا، دنیا انگشت حیرت به دهان گرفت.

وی این ایستادگی را ناشی از صبر، ایمان و توکل به خدا و تکیه بر قدرت نظامی دانست و افزود: صهیونیست جهانی هزینه می‌کند تا حیطه و فضای چپاول‌گری خود را توسعه دهد ولی مقصد ما مقصدی خدایی و به دنبال کمک به مستضعفان است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه ایران محدود به محدوده‌های سرزمینی خود نیست، اضافه کرد: دنیا هم به این باور رسیده که هر جا مظلومی فریاد دادخواهی سر بدهد، ایران حامی او خواهد بود

وی گفت: حالا دیگر به جای اینکه دشمن بر سر مرزهای ما بیاید و مستقر شود، ما سر مرزهای آنان هستیم ولی با این وجود هیچ گاه به دنبال سوء استفاده نبوده و نیستیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه افتخارات بین‌المللی ایران کم نیست به اصحاب رسانه توصیه کرد این افتخارات را به جامعه تزریق کنند تا نسل جوان و نوجوان هم به این اقتدار افتخار کند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی به مواضع شجاعانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در برهه های مختلف تاریخ کشور هم اشاره کرد و افزود: بیشتر کارشناسان رسانه های غربی نیز به این مواضع حکیمانه اذعان دارند.

وی به تلاش دشمن برای فضاسازی غیرواقعی در کردستان هم اشاره کرد و یادآور شد: رسانه های تبلیغاتی دشمن در صدد هستند تا تصویری بر مبنای تبعیض از این استان نشان دهند که غیر واقعی است در حالیکه بسیاری از شاخص های توسعه در استان به واسطه سفر پر خیر و برکت رهبری تغییر یافت و حتی در پاره ای از آنها، از متوسط شاخص کشوری هم فراتر رفت.

آیت‌الله حسینی شاهرودی وظیفه رسانه های استان برای مقابله با این تلاش رسانه های معاند را مداومت در اطلاع رسانی از خدمات دولت و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: به عنوان نمونه، تخصیص آب از سدها برای تبدیل دیمزارها به مزارع آبی از اقدامات بسیار خوبی است که ثروت بسیار بزرگی را نصیب استان می کند و زمینه ساز تغییرات مثبتی خواهد  شد.

وی به سرمایه گذاری های انجام گرفته در دیگر بخش های کشاورزی، دامداری و صنعتی استان نیز اشاره کرد و افزود: با به ثمر نشستن این سرمایه گذاری ها تحولات بزرگی در استان انجام می‌شود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: رسانه های استان باید حساب شده و دقیق کار کنند تا احساس توسعه و اشتغال مانند احساس امنیت ملموس شود.

وی فرهنگی بودن کردستان را عاملی برای فعال شدن بیشتر رسانه ها در این استان برشمرد و اظهار داشت: تنظیمات جامعه به دست خبرنگاران رسانه و خبرگزاری‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه بر لزوم فرهنگسازی رسانه ها برای رعایت قانون تاکید کرد و گفت: برخی مسائل جامعه از جمله رعایت حجاب باید توسط رسانه ها در جامعه گفتمان‌سازی شود چرا که جدا از جنبه شرعی، رعایت مسائل اجتماعی رعایت قانون است  و همه باید به آن پایبند باشند.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.