منصور مرادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند طرح کشاورزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های مجمع نمایندگان استان و استاندار کردستان، آب کشاورزی برای این میزان زمین زراعی و باغ تخصیص یافت.

وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع و باغات بخش مرکزی و یک هزار هکتار زمین نیز در بخش هورامان با استفاده از ا ین سهمیه از دیم به آبی تبدیل خواهند شد که این مهم در راستای توسعه شهرستان در بخش کشاورزی مثمرثمر خواهد بود.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سفر آینده رئیس جمهور به استان کردستان تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار از مزارع و باغات استان تعیین تکلیف خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعتبارات بسیار خوبی نیز از محل صندوق توسعه ملی در بحث تخصیص آب های مرزی و ایجاد اشتغال در بحث کشاورزی به استان کردستان اختصاص یافته است.

مرادی با اشاره به بازدیدش از باغ پسته روستای گوشخانی و شیلات روستای احمدآباد بخش مرکزی سروآباد گفت: این طرح ها با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح های زودبازده و درآمدزا هستند که برای بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می کند.

وی تاکید کرد: کارخانه خوراک طیور دام در روستای حسین آباد که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی زیر مجموعه طرح های کشاورزی است نیز برای ۳۵ نفر ایجاد اشتغالزایی کرده است.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی  افزود: شهرستان سروآباد در بخش کشاورزی پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی دارد و در سطح کشور و استان کردستان حائز رتبه های برتر در تولید برخی محصولات زراعی و باغی است.

مرادی یادآور شد: با توجه به اینکه مردم شهرستان سروآباد به طرح ها و پروژه های کشاورزی علاقه مند هستند توجه بیشتر به این بخش در رونق و توسعه پایدار شهرستان در آینده بسیار تاثیرگذار است.

شهرستان سروآباد با جمعیت ۵۰ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری مرکز سنندج استان کردستان واقع شده است.

۷۳۵۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.