انوراسماعیلی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این طرح قرار است در ماه‌های مرداد و شهریور امسال در ۲ بیمارستان بعثت و کوثر سنندج اجرا شده و پرونده های موجود بخش بستری این مراکز الکترونیکی شود.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن طرح در این ۲ بیمارستان تلاش می‌شود تا پایان سال تمام خدمات بیمارستان های سطح استان در بخش های بستری الکترونیکی شده و دفترچه های کاغذی حذف می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی درحوزه درمان سرپایی از حدود یک سال گذشته در استان گفت: با اجرای این طرح دفترچه های کاغذی حذف و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کد ملی و یا یکی از مشخصات خود از خدمات نسخه الکترونیکی بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه از زمان اجرای طرح تاکنون ۴۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان تولید شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح برای هر سه ضلع سازمان های بیمه گر، بیمه شده ها و ارائه دهندهای خدمت (پزشکان، داروخانه ها و ...) مزایای خاصی دارد.

اسماعیلی جلوگیری از خطا و اشتباه، پیشگیری از تداخل دارویی، جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، پیشگیری از تخلف و تقلب و انجام سریع خدمات را از جمله مزایای اجرای طرح نسخ الکترونیکی در حوزه درمان سرپایی اعلام کرد.
 

پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال مطالبات بیمه سلامت

وی در ادامه با بیان اینکه بیمه سلامت استان در زمینه پرداخت مطالبات کاملا بروز است، گفت: امسال تاکنون در چند نوبت مطالبات مراکز طرف قرارداد پرداخت شده که آخرین مورد آن در روزهای اخیر بود که ۱۵۰ میلیارد ریال را به مراکز طرف قرارداد خود تزریق کرد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: در مجموع بیمه سلامت در زمینه مطالبات بخش خصوصی سال گذشته چهارماه را پرداخت نکرده بود که ۲ ماه آن پرداخت شد و هم اکنون فقط ۲ ماه آن باقی مانده است.

وی اظهار داشت: در حوزه داروخانه ها نیز تقربیا بروز بوده و مطالبات سال جاری تا خرداد پرداخت شده است و در بخش دولتی سطح یک نیز ۸۰ میلیارد ریال را پرداخت کردیم.

اولین ایده برتر کشوری حوزه سلامت متعلق به کردستان 

اسماعیلی همچنین به برگزاری نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: این رویداد از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی برای استفاده از ایده ها و شیوه های خلاقانه در عرصه سلامت جامعه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۰۰ ایده در سطح کشور به این رویداد ارسال شد، گفت: از این تعداد ایده ثبت شده، ۶ ایده مربوط به استان کردستان بود که چهار مورد آن در حوزه آی تی و ۲ ایده نیز در حوزه غیر آی تی بود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار داشت: پس از بررسی و داوری آثار ۳۶ ایده در مرحله اول انتخاب شد که از این تعداد نیز سه ایده مربوط به استان کردستان بود و پس از داوری ۱۰ اثر برای مرحله نهایی انتخاب شد که سه ایده کردستان در میان این آثار قرار داشت.

وی افزود: در مرحله نهایی چهار ایده به عنوان آثار برتر انتخاب شد که ایده کردستان با عنوان استفاده از ابراز هوشمند برای شناسایی یا استحقاق سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت به عنوان ایده برتر معرفی شد.

اسماعیلی یادآور شد: پوشش بیمه ای، قوانین مقررات و فرآیندها، نظارت بر خدمات بیمه سلامت، آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت از محورهای این رویداد هم اندیشی بود.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد مربوط به صندوق بیمه روستایی است. 

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.