اولین دوره آموزشی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، سید علی رضا عزیزی رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ضمن اشاره به اینکه این اتحادیه از سال 58 و با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد، اظهارکرد: انجمن های اسلامی دانش آموزان به طور مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می کند.

وی ضمن اشاره به تعداد 3 هزار و 600 شهید دانش آموز در کشور عنوان کرد: از این تعداد بالغ بر 20 هزار شهید دانش آموز عضو انجمن های اسلامی دانش آموزان بوده اند که این نشان از انقلابی بودن این اتحادیه دارد.

عزیزی، نخبه یابی و نخبه پروری را رسالت این اتحادیه دانست و گفت: با توجه به تحقیقات و بررسی هایی که در مدارس استان صورت گرفته است، بالغ بر 600 دانش آموز انتخاب و پس از چندین مرحله آزمون علمی این تعداد به 180 نفر رسید.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان در ادامه تصریح کرد: تعداد 100 نفر دختر و 80 دانش آموز پسر عضو اتحادیه هستند که در جمع  نخبگان استان قرار می گیرند.

وی در پایان ضمن تشکر از خدمات آموزشی جهاددانشگاهی استان کردستان، یادآور شد: جهاددانشگاهی استان کردستان یک نهاد انقلابی است که خدمات علمی خوبی به جامعه ارائه داده و بر همین اساس این اتحادیه دوره های آموزشی خود را در جهاددانشگاهی برگزار می کند.

در ادامه سیروان صیدی معاون آموزش جهاددانشگاهی استان کردستان با بیان این مهم که اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان همانند جهاددانشگاهی از مولودهای انقلاب هستند، گفت: برگزاری چنین دوره های آموزشی برای اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان به صورت کشوری ارائه می شود که ما هم نیز این روال را در استان بومی کرده و برگزاری دوره های آموزشی آن را بر عهده گرفته ایم.

وی به خدمات تخصصی جهاددانشگاهی استان کردستان اشاره کرد و افزود: برگزاری این دوره آموزشی برای نخبه های دانش آموزی استان است و بر همین اساس جهاددانشگاهی با بهترین خدمات و کمترین هزینه این کلاس ها را برگزار می کند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان کردستان، در پایان با اشاره به اینکه برگزاری این دوره ها تا پایان سال ادامه دارد، یادآور شد: برپایی چنین دوره‌هایی در جهاددانشگاهی هیچ گونه محدودیتی ندارد و تا هر زمانی که اتحادیه انجمن های آموزشی نیاز داشته باشد این نهاد می تواند به آنها خدمات آموزشی ارائه بدهد.

گفتنی است: اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، از جمله سازمان‌های عمومی غیر دولتی است که پس از انقلاب در ایران و به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد و اساسنامه این اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید .

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.