رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، گفت: نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب نشان می دهد که جهاددانشگاهی در بطن این بیانیه قرار دارد و معتقدیم یکی از راه های تحقق بیانیه گام دوم استفاده از توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی است .

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، چیا سهراب نژاد امروز سه شنبه(15 مرداد) در دیدار جهادگران جهاددانشگاهی با نماینده ولی فقیه در کردستان که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: این نهاد با هدف ایجاد روحیه خودباوری، برای انجام فعالیت های شاخص و فاخر در زمینه های علمی و فرهنگی در کشور تاسیس شد تا به همگان اعلام کند که ما نمونه عملی "ما می توانیم" هستیم .

  وی افزود‌: در طول چهار دهه گذشته جهاددانشگاهی با سیستم گسترده و زنجیره ای در کشور، منشا خیر و برکات و اتفاقات بزرگی در زمینه های علمی و فرهنگی بوده است و گواه این ادعای ما بیانات مقام معظم رهبری است که، بارها در دیدار با جهادگران به آن اشاره کرده اند و مهمترین این بیانات در  دیدار اخیر ایشان با ائمه جمعه بوده، که از جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه ای توانمند و جوان که باید به آن مراجعه شود نام برده اند.

رییس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: این فرمایشات نشان می دهد، مسیری که این نهاد انقلابی در چهار دهه گذشته پیموده، مسیری درست در جهت پیشرفت و آبادانی بوده است و همچنان به سوی قله های توسعه و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: معتقد هستیم که مجموعه جهاددانشگاهی نماد اقتدار سیاسی، دفاعی و اجتماعی بر مبنای اتکا به توان داخلی و بومی و به ویژه باور و امیدواری به جوانان و مجموعه تحصیل کرده و دانشمندان است.

وی تاکید کرد: قطعا نسخه امروز ما در بحث و شرایط اقتصادی کنونی و تحریم های ناجوانمردانه، اتکا به فناوری های دانش بنیان ملی و جوانان است . جهاددانشگاهی نمونه عملی است که روز به روز مراجعه به آن بیشتر می شود .

  سهراب نژاد عنوان کرد: برنامه ریزی های گسترده ای در طول سالیان گذشته انجام شده که نشان می دهد این نهاد علمی در توسعه فناورانه و فرهنگی نقش داشته است، نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب نشان می دهد که جهاددانشگاهی در بطن این بیانیه قرار دارد و معتقدیم یکی از راه های تحقق بیانیه گام دوم استفاده از توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی است .

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال های اخیر دولت بیشتر به جهاددانشگاهی اعتماد کرده است و هر روز شاهد عقد قراردادهای زیاد و مهمی از سوی این نهاد در سطح ملی هستیم، اما باز با نقطه مطلوب و جایگاه اصلی جهاددانشگاهی فاصله داریم.

وی افزود: این فاصله در جهاددانشگاهی استان ها و به ویژه در استان های جوان و نوپایی چون کردستان کار را برای جهادگران سخت کرده است، چرا که ایجاد اعتماد و باور به ویژه برای جامعه دانشگاهی سخت و زمان بر است و باید ثابت کنیم که ما در کنار جامعه دانشگاهی و نمونه عملی هستیم .

سهراب نژاد با اشاره به اینکه یکی از مبانی اصلی تشکیل جهاددانشگاهی، شناسایی و برنامه ریزی برای خلاء ها در کشور بوده است، بیان کرد: متاسفانه امروز می بینیم که ما باید به دنبال ماموریت ها برویم و این  در حالی است که باید این ماموریت ها از پیش در جهاد دانشگاهی تعریف شود، چرا که کارنامه این نهاد در زمینه های مختلف ملی، پژوهشی و فناورانه درخشان بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد اعتماد و سپردن ماموریت ها به جهاددانشگاهی در استان هم برای ما به یک چالش تبدیل شده است، اما همچنان برای قدم برداشتن در راه توسعه استان اعلام آمادگی می کنیم.

  رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، بیان کرد: برای ورود و موفقیت در پتانسیل های توسعه استان از جمله ظرفیت های کشاورزی، نیاز به باور و حمایت داریم و از حداقل امکانات خود برای موفق شدن در ماموریت های محوله استفاده و بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: نقش جهاددانشگاهی در حوزه های فرهنگی  استان، پررنگ است و برنامه هایی همچون مناظرات دانشجویی و طریق جاوید و کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جوانان و جامعه دانشگاهی گواه این قضیه است.

سهراب نژاد با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم جهاددانشگاهی بررسی و شناخت نیاز کنونی جامعه است عنوان کرد: مسئله اشتغال، از دغدغه های اصلی مسئولان و مردم استان کردستان است و در این راستا فراهم کردن بستر اشتغال برای 2600 نفر در استان در قالب مشاغل خانگی از جمله اقدامات جهاددانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد برای برگزاری آزمون های سراسری از دیگر افتخارات جهادانشگاهی است و اکنون برگزاری دومین آزمون استخدامی بزرگ کشور به این نهاد انقلابی واگذار شده است و امیدوارم این اعتماد ادامه یابد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.