احمد فعله گری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیرماه امسال ۱۲۰ کیلومتر خط تغذیه و شبکه گازرسانی در نقاط مختلف استان اجرا شد که عدد قابل توجهی است.

 وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۵ کیلومتر خط تغذیه و شبکه گازرسانی و یک هزار و ۴۵۲ کیلومتر خط انتقال در مناطق مختلف این استان اجرا شده که گاز طبیعی مورد نیاز ۳۱ شهر و یک هزار و ۱۷۷ روستا را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: امسال عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۰ واحد صنعتی در دست اقدام است و عملیات گازرسانی به ۱۳۲ روستا نیز در حال طراحی است.

فعله گری بافت کوهستانی، سردسیر و کوتاه بودن فصل کاری را از مشکلات توسعه خدمات گازرسانی در روستاهای کردستان اعلام کرد و گفت: برای ارتقای باز خورد اقدامات توسعه‌ای بخش روستایی، بیشترین تمرکز شرکت بر روی گازرسانی به روستاهای با خانوار بالا متمرکز شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۲۶ واحد صنعتی در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و از این طریق ۲۹ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شده است.

شرکت گاز کردستان ۵۱۷ هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی دارد و در مجموع حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۶۳ روستای دارای سکنه است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.