مدیر کل گمرکات کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵۱ تُن کالا به ارزش سه میلیون و ۵۸۸ هزار و ۴۳۰ دلار از گمرک سنندج در این مدت وارد کشور شده است.

بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه میزان کالای وارداتی از گمرک باشماق در این مدت هفت هزار و ۴۹۷ تُن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۶۳ هزار و ۶۲۴ دلار بود،  اضافه کرد: در مجموع هفت هزار و ۶۴۸ تُن کالا به ارزش ۱۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۴ دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

مدیر کل گمرکات کردستان با بیان اینکه میزان واردات کالا از گمرکات استان در این مدت ۳۱ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است،  یادآور شد: مهمترین کالاهای وارداتی ضایعات آلومینیوم، ماشین‌آلات خط تولید، ضایعات پلاستیکی، ماشین‌آلات برقی و محصولات شیمیایی بوده است.

وی تاکید کرد: بالاترین ارزش کالای وارداتی به گمرکات استان در چهار ماهه نخست امسال ضایعات و مصنوعات آلومینیوم به ارزش بیش از ۶ میلیارد دلار است.

مدیر کل گمرکات کردستان افزود: بیشترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان از کشورهای عراق، سوئیس، اتریش و آلمان است که در این بین عراق با ۷۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.