مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ هزار و ۵۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان وجود دارد که ۷۴۷ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

هیوا لهونیان اضافه کرد: به دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتبار در حال حاضر امکان اصلاح شبکه فرسوده برق در کوتاه مدت وجود ندارد اما علیرغم این مشکلات همچنان جزو استان های برتر از لحاظ خدمت رسانی به مشترکان هستیم.  

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر از شبکه فشار متوسط برق استان نیز فرسوده است، یادآور شد: یک هزار و ۱۷۳ دستگاه ترانسفورماتور نیز فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون سه هزار و ۲۸۹ کنتور فهام (هوشمند) برای مشترکان در مناطق و شهرهای مختلف استان نصب شده که ۸۹۰ دستگاه آن در سال جاری نصب شده است.

لهونیان افزود: میزان تلفات انرژی در بخش توزیع استان ۸، ۹ درصد بود که نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته است ضمن اینکه میزان تلفات انرژی در بخش توزیع برق کشور ۱۵ درصد است که نشان از پایین بودن این میزاندر کردستان دارد.

۴۶ درصد مصرف برق کردستان در بخش خانگی، ۲۶ درصد کشاورزی، ۱۰ درصد صنعت، ۹ درصد عمومی و ادارات و بقیه در بخش های دیگر است.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۵۰ هزار مشترک خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.