استاندار کردستان گفت: متاسفانه آمار طلاق در کردستان نگران کننده و جزء 10 استان اول در کشور است.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، بهمن مرادنیا امروز 8 مرداد در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمارهای زیادی درخصوص طلاق ارائه می شود ولی ما باید این مسئله را به صورت ریشه ای بررسی کنیم و عامل آن را دریابیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بانک ها نیز باید در بحث پرداخت تسهیلات به جوانان بیشتر حمایت کنند، عنوان کرد: جوانانی که قصد ازدواج دارند باید از طرف دولت و بانک ها حمایت شوند و این مهم را باید جدی بگیرند.

استاندار کردستان در ادامه گفت: در برپای چنین جلساتی باید مسئولین بیشتر توجه کنند و برای ارائه نظرات و بررسی موضوع توجه زیادی داشته باشند.

مرادنیا با بیان اینکه کردستان استان فرهنگی است، افزود: همه باید تلاش و بررسی کنند که چرا در استان کردستان که ازدواج ها نیز به صورت سنتی انجام می شود جزو 10 استان اول در بحث طلاق شده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی بیشتر در حاشیه ها اتفاق می افتد، ذکر کرد: ما از دستگاه های فرهنگی می خواهیم در حاشیه ها و منفصل های شهری برنامه های شاد برگزار کنند.

استاندار کردستان توجه به حواشی شهر را یک اولویت دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه کارهای فرهنگی در این مناطق کم است پس باید بیشتر به آنها توجه شود.

مرادنیا در پایان یادآور شد: بحث ازدواج جوانان در جامعه بسیار مهم است و برهمین اساس باید هرچه در توان داریم برای این مسئله استفاده کنیم.

ستاد ساماندهی جوانان اولین جلسه ای است که در سال 98 به ریاست استاندار کردستان برگزار می شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.