نماینده سنندج و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکوفایی تولید و اشتغال و آینده کشور می‌تواند نقش برجسته‌ای را ایفا کند.

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، اظهار کرد: بیشترین بحث بیانیه گام دوم انقلاب متکی بر جوانان است، چون آینده و چشم انداز توسعه و پیشرفت کشور هم بیشتر مبتنی بر فعالیت و تلاش جوانان است. جوانان در این مسیر باید بیشتر تلاش کنند تا بتوانند کشور را بهتر و سریعتر برای پیشرفت‌های آتی آماده کنند.

وی افزود: جهاددانشگاهی با توجه به نیروی جوان و کارآمد خود، یکی از موثرترین بسترها برای توسعه کشور است مشروط به اینکه در ارتباط مستقیم با تولید و صنعت باشند.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران، در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما دانشگاه‌هایمان را هم گران و هم اشتباه اداره می‌کنیم، عنوان کرد: دانشگاه‌ها نباید متکی به اعتبارات دولتی و یا فروش نفت باشند بلکه باید در راستای تولید و تحقیق و پژوهش حرکت کنند و در قبال تحقیق و پژوهش کسب درآمد کنند و همچنین به عنوان مشاور نظرات خود را به دولت ارائه دهند.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های ما باید خودکفا باشند و تحقیقات خود را در بخش‌های صنعتی، خدماتی و کشاروزی ارائه دهند و ما براساس نظرات آنها حرکت کنیم در صورتی که این انگیزه وجود ندارد.

علوی گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید از تمامی ظرفیت‌های دانشگاهی، به ویژه ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده لازم را ببریم و این نهاد در ارتباط با بخش صنعت، معدن، کشاورزی و تمامی صنایع وابسته و حتی بخش ساخت و ساز و مسکن نیز تحقیقات ارائه دهد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکوفایی تولید و اشتغال و آینده کشور می‌تواند نقش برجسته‌ای را ایفا کند، اما منوط به این است که این نهاد را باور داشته باشیم و استقلال آن بیشتر شده و در سمت خودکفایی و درون زایی خودش حرکت کند نه اینکه فقط به بودجه داخلی کشور و بخش فروش نفت وابستگی داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: زمانی که دانشگاه احساس کند باید بودجه و اعتباراتش را خودش تامین کند هم می‌تواند محقق خوبی باشد، هم رقابت ایجاد کند و هم در بخش تولید علم نیز نقش اساسی داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به اعتقاد من هنوز نقش برجسته جهاددانشگاهی در کشور مغفول مانده است و این نهاد مقداری ناشناخته مانده و نتوانسته زیاد خودش را معرفی کند در صورتی که جهاددانشگاهی می‌تواند در تمامی زمینه‌های پیشرفت کشور دخیل باشد.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: نخبگان و نیروی کاردان و برجسته علمی بسیاری در جهاددانشگاهی مشغول به فعالیت هستند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند این افراد می‌توانند برای جامعه و دستگاه‌های اجرایی نقش آفرینی کنند و امیدبخش باشند که لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.