به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و دبیر چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، پیرامون برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: استمرار در برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان موجب تکامل آن خواهد شد. 

سیدعباس صالحی با ابراز خرسندی از رشد و گسترش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، گفت: گسترش ابعاد داخلی و جهانی این رویداد فرهنگی، مسئولیت ما را در قبال آن افزایش می‌دهد .

وی بیان کرد: ایده‌های تازه می‌تواند باعث ارتقای جشنواره شود زیرا  تکراری شدن این رویداد به زیان جشنواره خواهد بود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در سخنانی به تاریخچه‌ شکل‌گیری این جشنواره پرداخت و یادآور شد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در دل روستاها و برای التیام بخشیدن به آلام مردم این منطقه در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی شکل گرفت و به تدریج به دیگر شهرها و استان‌ها تسری پیدا کرد .

وی افزود: همراهی سازمان میراث فرهنگی با این دوره از جشنواره و پیوست بحث " گردشگری" به این رویداد از بهترین اتفاقات چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان می باشد.

قلعه‌شاخانی از این جشنواره به عنوان مادر جشنواره‌های تئاتر خیابانی کشور نام برد و اضافه کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، یکی از معتبرترین رویدادهای تئاتر خیابانی دنیا دانست که از سال ١٣٩٣ در "آی تی آی" جهانی ثبت شده است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1216861
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.