به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شاخانی در جلسه ساماندهی و برنامه ریزی نخستین جشنواره مد و لباس کُردی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری مستوره اردلان با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی را با هدف صیانت از هویت ملی، تقویت همگرایی ملی و ترویج مد و لباس اسلامی ایرانی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اعلام فراخوان این جشنواره گفت: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار بیش از ۲۷۰ اثر در بخش های طراحی لباس، طراحی دوخت و طراحی پارچه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان کردستان تصریح کرد: داوری اولیه آثار با حضور داوران سرشناس این حوزه از امروز به مدت دو روز در سه بخش مختلف جشنواره آغاز شد که بعد از بررسی آثار و اعلام نتایج، منتخبین هر بخش جشنواره معرفی خواهند شد.

قلعه شاخانی با بیان اینکه یکی از بخش های این جشنواره شامل نمایشگاه مد و لباس کُردی است، افزود: نمایشگاه مد و لباس کُردی با حضور استان های آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کرمانشاه و کردستان از ۶ تا ۹ مرداد در عمارت خسروآباد سنندج دایر خواهد شد.

وی بیان کرد: بخش نمایشگاه شامل مسابقه ایده تا اجرا (تیم‌های طراحی، لباس و دوخت)، زیورآلات، کیف و کفش محلی، غرفه تولید کنندگان پارچه و لباس کردی و بافت‌های سنتی محلی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان اضافه کرد: برگزاری ۶ کارگاه آموزشی شامل نشست توجیهی پژوهشی صنوف وابسته و همگن پوشاک و البسه کردی، کارگاه آموزشی پیشینه مد و لباس کردی به عنوان نماد حجاب و عفاف ایرانی اسلامی و کارگاه آموزشی استارت آپ مد و لباس اسلامی ایرانی، در بخش پژوهش این جشنواره در طول برگزاری جشنواره در سنندج برگزار می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1215097
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.