فرمانده انتظامی استان کردستان، گفت: تعداد جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی جاده ای در کردستان، طی سه ماهه اول امسال 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ علی آزادی در گفت و گو با ایسنا منطقه کردستان اظهار کرد: تعداد جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی جاده ای در کردستان، طی سه ماهه اول امسال 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 وی افزود: بنا به گزارش مرکز پزشکی قانونی استان، در مدت مذکور 58 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در سال گذشته 81 نفر بوده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان، علت اصلی وقوع تصادفات رانندگی در این مدت را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه ذکر کرد و افزود: عدم توجه به راست و تجاوز و انحراف به چپ از دیگر علل اصلی وقوع حوادث رانندگی است.

سردار آزادی با بیان اینکه محور اصلی سقز به دیواندره، سنندج به مریوان و سنندج به کامیاران بیشترین میزان تصادفات را داشته است خاطرنشان کرد: به منظور کاهش حوادث و ترافیک، طرح انتظامی و ترافیکی پلیس در سطح استان تا پایان تابستان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، شاخص‌های راه در کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و وضعیت جاده‌های استان بسیار نامناسب است، به طوری که سالانه تعداد زیادی از هموطنان جان خود را بر اثر تصادف از دست می دهند.

ارتقای وضعیت راه‌های استان از عوامل مؤثر بر توسعه و همچنین از مطالبات جدی مردم و مسئولین کردستان است.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.