مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، با اشاره به اینکه نقش زنان در خانواده بسیار حساس و کلیدی است، گفت: مادران نقش اساسی و به سزایی در خانواده دارند.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، سهیلا شیخی امروز(23تیر) در همایش نقش زنان فاطمی در تحقق اهداف انقلاب که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع همایش نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب، در بیانیه مقام معظم رهبری است که به عنوان جامعه سازی و تمدن سازی نام گرفته و در آن زنان نقش راهبردی در حجاب دارند.

وی تصریح کرد: ما همیشه شاهد بودیم که زنان در تحقق اهداف نظام جمهوری در صف اول بوده و نقش اساسی بر تداوم اهداف انقلاب اسلامی داشته و دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، افزود: زنان در بطن انقلاب در تمامی صحنه های مبارزه حضور داشتند و در همه زمینه ها با روحیه بالا حضور خود را حفظ و نقش آفرینی کردند.

شیخی گفت: هجمه های سنگین فرهنگی دشمن در این چهار دهه، نتوانست عزم راسخ زنان را در این مسیر سست کند و ما همیشه شاهد درخشیدن زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و پزشکی بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه نقش زنان در خانواده بسیار حساس و کلیدی است، گفت: مادران نقش اساسی و به سزایی در خانواده دارند لذا حساسیت در جامعه سازی و تمدن سازی که به آن اشاره شد، نقش زنان را پررنگ تر می کند که باید در خانواده به طور جدی به فرزندان تربیت و تعلیم داده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، عنوان کرد: مادران از همان ابتدا باید حجاب و عفاف را به کودکان خود فرهنگ سازی و نهادینه کنند، چرا که زنان در پرورش فکری و خلاقیت در خانواده نقش اساسی دارند.

شیخی ذکر کرد: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد هستیم که آموزش به صورت غیر مستقیم به کودکان بسیار موثر است که در این راستا کانون به دنبال احیای شیوه های تربیتی غیر مستقیم از جمله قصه گویی بوده و فعالیت خود را بر این مبنا آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: مادران با قصه گویی به فرزندان خود می‌توانند تربیت درست را آموزش دهند چرا که قصه گویی موثرترین روش آموزش غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان است.

در این برنامه پنل تخصصی در خصوص دیدگاه قرآن نسبت به عفاف و حجاب با حضور بانوان کارشناس و متخصصان این حوزه برگزار شد .

در ادامه این همایش مرادپور در پنل تخصصی در خصوص دیدگاه قرآن نسبت به عفاف و حجاب ، گفت: خداوند خطاب به زنان و مردان مومن سفارش می‌کند که نگاه های خود را کنترل کنید لذا خداوند در مرحله اول به نگاه اشاره دارد و بعد از آن به زینت زنان که باید آن را بپوشانند.

وی بیان کرد: زنان و دختران باید بدن خود را به طور کامل پوشش دهند و در این مورد استفاده از چادر بهترین گزینه است .

علی اکبری، عضو هیات دانشگاه کردستان هم، با اشاره به ضرورت پوشش زنان در نزد اسلام، بیان کرد: پوشش باید متناسب با جمع و اجتماع باشد و باید زنان در انتخاب پوشش خود به درستی تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت حجاب در جامعه، عنوان کرد: اساسی‌ترین رسالت ما، احیای روح تقواست؛ روح تقوا زمینه و سرمایه عفاف و حجاب به‌حساب می‌آید و این مسئله آن‌قدر مهم است که باید این موضوع را همیشه به دانشجویان یادآور کنیم.

علی اکبری با اشاره به پوشش اسلامی، خاطرنشان کرد: پوشش اسلامی تایید شده دین و ادیان اسلامی است و تفسیر قرآن محقق این باور بوده که این پوشش مورد قبول خدواند است.

سهراب پور، مدرس دانشگاه کردستان نیز خاطرنشان کرد: اهمیت پوشش در ارزش آفرینی، ایجاد انگیزه و بالابردن توان روحی زنان شاغل و همچنین بهبود سلامت فضای اداری مدنظر و مهم است.

وی یادآور شد: به همین منظور و با هدف ترویج و ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در راستای اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب، پوشش درست را فرهنگ سازی می کنیم.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.