به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار داشت: یکی از ابعاد عدالت که هم زیبنده و شایسته جمهوری اسلامی است و هم در قرآن صراحتاً به آن اشاره شده، عدالت جنسیتی است و در برنامه های کلی و سیاست های عمومی دکتر روحانی نیز به آن توجه ویژه شده است.

وی همچنین اهمیت موضوع زنان و خانواده را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در این حوزه به دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی برسیم باید هدفمند و با برنامه پیش برویم.

ابتکار افزود: نخسین اقدام معاونت زنان در این خصوص تشکیل ستاد ملی زن و خانواده بود که در آن چارچوب های شاخص های عدالت جنسیتی مشخص و شاخص های کلی را مصوب و ابلاغ کردیم و بخشی از برنامه ریزی ها نیز در حوزه بسیار مهم خانواده انجام شده است.

معاون رییس جمهور گفت: مقرر شد، سندهای استانی هم بر همین اساس و متناسب با مقتضیات هر استان تدوین شود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اجرای طرح ارتقاء تاب آوری و طرح های توانمندسازی زنان بویژه سرپرست خانوار در کردستان، تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی تواند برنامه ها را پیش ببرد اما توان افزایی سازمان های مردم نهاد می تواند عامل تحقق این برنامه ها باشد.

ابتکار با اشاره به آغاز طرح گفتگوی ملی خانواده، همه آحاد جامعه را مشمول این طرح دانست و گفت: خانواده های ایرانی با توجه به شرایط بحرانی و آسیب های موجود در معرض تنش های زیادی قرار دارند و نیازمند برنامه ریزی های خاصی هستند.

وی مشکلات امروز خانواده ها را در ۳ حوزه مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی و مهارت های ارتباطی داخل خانواده دسته بندی کرد و افزود: باید گفتگوی بین نسلی را که موضوعی بسیار مهم است، آغاز کنیم.

معاون امور زنان و خانواده در این خصوص بیان کرد: با توجه به اینکه جنگ روانی و اقتصادی علیه کشور ما شکل گرفته، گفتگوی بین نسلی که یکی از سیاست های دکتر روحانی است باید ایجاد شود و اجازه دهیم نسل امروز مباحث چالشی را مطرح کند که این امر را با همکاری آموزش و پرورش آغاز کردیم.

ابتکاردر پایان از دستگاه های ذیربط خواست در تدوین و اجرای سند ارتقاء وضعیت زن و خانواده استان با جدیت تلاش کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1211179
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.