استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های استان برای اجرای این سند برنامه‌های خود را ارائه و اعتبارات لازم را در نظر بگیرند و حتما خواست حاکمیت را در اجرای این سند مدنظر داشته باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، بهمن مرادنیا شامگاه شنبه ( ۲۲ تیرماه) در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به نگران کننده بودن گزارش‌های آسیب‌های اجتماعی در کردستان اظهار کرد: بخشی از این مشکل ناشی از مسائل فرهنگی و اجتماعی و بخش دیگر به دلیل اعتقادات مذهبی است که باید به آن ها توجه شود.

وی افزود: امیدواریم با تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده مشکلات زنان حل شده و هدف حاکمیت برای برقراری عدالت اجتماعی تحقق یابد.

استاندار کردستان با بیان ضرورت تصویب این طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصریح کرد: دستگاه های استان برای اجرای این سند برنامه های خود را ارائه و اعتبارات لازم را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی و سلامت باحساسیت بیشتری این سند را اجرا کنند، عنوان کرد: باید نوعی خودباوری در زنان برای اجرای این سند به وجود آید و مدیران استانی حتما خواست حاکمیت را برای اجرای این سند درنظر داشته باشند.

مرادنیا در پایان یادآور شد: عدالت جنسیتی فقط در اعطای پست به زنان نیست اما در این خصوص در استان کردستان بیشتر به ظرفیت و توانمندی بانوان در پست‌های مدیریتی توجه می شود.

لیلا آژیر، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مشخص بودن جایگاه مطالبه‌گری زنان در سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده خاطرنشان کرد: تا پیش از تصویب این سند نقشه راهی برای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در استان نداشتیم و عموما به صورت آزمون و خطا عمل می‌شد.

وی گفت: مدیران استانی مسئله زنان را تنها به خود زنان محدود نکنند، این موضوع به تمام دستگاه های استان مربوط است و نمی توان حدودی را برای آن مشخص کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان در پایان یادآور شد: امروزه مفتخریم که بگوییم در استان کردستان بخشدار زن و معاون فرماندار زن نیز مشغول به انجام وظیفه است و امیدواریم در سایر پست‌های مدیریتی نیز توجه ویژه‌ای به زنان شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.