مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پروژه انبار غله بهترین و بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور است که قرار است به هفت باغ فرهنگی و تفریحی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، محمدصدیق ثابتی در جمع خبرنگاران، در خصوص پروژه انبار غله سنندج اظهارکرد: این پروژه در صورت نهایی شدن، در مساحتی در حدود 28 هکتار است که با اراضی پیرامونی به 32 تا 34 هکتار می رسد. 

وی با اشاره به اینکه محدوده انبار غله در واقع زمین هایی با کاربری خاکستری هستند که در اطراف آنها زمین های دولتی قرار گرفته اند، گفت: زمین‌های با کاربری خاکستری زمین‌هایی هستند که زندان، انبار سوله و ...در آن ایجاد شده که نه تنها خدماتی برای شهر ندارند بلکه بخشی از نفس شهر را هم می‌گیرند. در حال حاضر طرحی تهیه شده که این زمین‌ها را به شهر برگردانیم تا از آنها برای کاربری‌های فرهنگی، مسکونی، تجاری و گردشگری استفاده شود.

ثابتی با بیان اینکه تاکنون فاز یک مطالعات پروژه انبار غله به طور کامل تمام شده است، اعلام کرد: در حال تهیه طرح جامعی هستیم تا پس از آماده سازی در کمیسیون ماده 5 ارائه شود و با دریافت مجوزهای لازم این پروژه اجرایی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی کرستان اظهار کرد: همچنین باید جلساتی با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری و مسئولان استانی و دفاتر مربوطه تشکیل شود، تا با ارائه توضیحات کامل در خصوص ابعاد اقتصادی و قابلیت سرمایه گذاری این طرح بحث شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بیشتر زمین‌های این محدوده، اوقاف هستند این طرح باید در کارگروه ملی وقف نیز مورد بحث قرار بگیرد و با رسیدن به طرح جامی سه بعدی افق 5 ساله ای را برای این طرح تعیین کنیم.

ثابتی گفت: بر اساس برنامه‌ای که برای این پروژه تاکنون تهیه شده، قرار است این مساحت 32 هکتاری به هفت باغ تبدیل شود، که شامل باغ معماری، باغ آیین، باغ هنر، باغ مجسمه، باغ سینما و باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی می شود. همچنین املاکی با کاربری مسکونی تجاری داخل آن ایجاد خواهد شد تا مجموعه خدماتی، رفاهی و مسکونی کاملی را تشکیل دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان تصریح کرد: پروژه انبار غله بهترین و بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور است که می تواند همه دستگاه‌های استان را در برنامه جامع هماهنگ و به بازتولید فضاهای فرهنگی کشور کمک کند. در نهایت می توان گفت این پروژه، در مقیاس شهر، استان و کشور نیست و یک پروژه بین المللی است.

ثابتی گفت: باید مشخص شود کدام ساختمان‌ها در محدوده انبار غله هستند، چه ساختمان‌هایی جا به جا می‌شوند، راهبردها مشخص شود و زمین های اطراف نیز که زمین‌های دولتی هستند به این محدوده الحاق شوند.

وی افزود: گام اول این است که دستگاه هایی مثل راهداری و شرکت غله را در بیرون شهر جانمایی کنیم تا خدمات خود را ارائه بدهند و در عین حال املاک آزاد شود تا عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.