مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: کردستان در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور شش رشته ورزشی را میزبانی می‌کند .

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، حامد جولائی از برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در اواخر مرداد و اوایل شهریورماه خبر داد و اظهار کرد: این رویداد بزرگ ورزشی در 39 رشته بخش دختران و 55 رشته بخش پسران برگزار می شود .
وی تصریح کرد: دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با شعار ورزش، دوستی، آینده ای بهتر در رده های پایه 13 تا 16 سال نوجوانان برگزار خواهد شد .

مدیرکل ورزش و جوانان استان، با اشاره به برگزاری این المپیاد به میزبانی 19 استان کشور افزود، استان کردستان در این دوره میزبانی شش رشته ورزشی در دو بخش پسران و دختران را برعهده دارد .

جولای بیان کرد: اولین مرحله المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اوایل آبان ماه سال گذشته برگزار شد و کردستان در سه رشته وزنه برداری و کاراته دختران و ژیمناستیک پسران میزبان بود که در پایان کردستان توانست با کسب جایگاه دهم کشور دستاورد بزرگی در تاریخ ورزش استان به ثبت برساند .

وی با اشاره به برگزاری رقابت های انتخابی تیم های مختلف ورزشی حاضر در المپیاد استعدادهای برتر در شهرستان های استان و برپایی اردوهای استانی این رشته ها، عنوان کرد: امسال با برنامه ریزی مناسب امیدواریم بتوانیم تعداد مدال های بیشتری کسب کنیم و رتبه کردستان را در بین استان های دیگر ارتقا دهیم .

مدیرکل ورزش و جوانان استان، تاریخ برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را 30 مرداد لغایت دهم شهریورماه عنوان کرد و افزود: امسال رشته های بسکتبال سه نفره، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، قایقرانی آبهای آرام، کونگ فو و بوکس در بخش پسران و وزنه برداری بخش دختران به میزبانی استان کردستان برگزار خواهد شد .

جولائی همچنین ثبت اطلاعات دقیق ورزشکاران، مربیان و عوامل اجرایی هیات های ورزشی در سامانه ملی مبین را با اهمیت دانست و گفت: تا زمانیکه اطلاعات و آمار ورزشکاران به صورت دقیق در این سامانه به ثبت نرسد اجازه ورود به میادین ورزشی به آنها داده نمی شود .
وی تعداد شرکت کنندگان شش رشته ورزشی که به میزبانی استان کردستان برگزار می شود را دو هزار و 775 نفر اعلام کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان برای برگزار کردن هرچه بهتر این رقابت ها آمادگی کامل را دارد.  
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پایان سخنانش هدف وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را " توسعه رویکرد عدالت محوری، توزیع متوازن منابع در استان ها، جذب و کشف و پرورش استعدادهای ورزشی سراسر کشور ، بهرمندی حداکثری از ظرفیت های موجود استان ها، پشتوانه سازی، کمک و تقویت تیم های ملی ، توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی، رشد مدال آوری و حضور مقتدرانه در بازی های المپیک جوانان 2022 اعلام کرد .

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.