رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: عملیات اجرایی فاز اول منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نهایتاً تا پایان مرداد ماه امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه، اظهار کرد: با وجود برنامه زمانبندی قبلی و تلاش برای تسریع در تکمیل عملیات احداث مهمترین طرح اقتصادی استان، به دلیل شرایط جوی، مراحل کار با کندی مواجه شد، اما با هماهنگی و برنامه ریزی جدیدی که امروز با حضور پیمانکاران پروژه صورت گرفت، فاز اول آن تا پایان مرداد ماه به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۹ سرمایه‌گذار بومی برای دریافت زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه اعلام آمادگی کرده اند، گفت: تاکنون ۶ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده و هیچ مشکل و مانعی برای واگذاری زمین و شروع عملیات احداث واحدهای تولیدی توسط سرمایه گذاران به موازات مراحل اجرایی احداث پروژه وجود ندارد.

دره وزمی با اشاره به محدودیت زمین در منطقه ویژه اقتصادی، اولویت واگذاری ها را بر اساس واحدهای تولیدی صادرات محور ذکر کرد و از سرمایه گذاران خواست برای بهره مندی از معافیت های منطقه ویژه اقتصادی، تولید کالاهای صادراتی و ایجاد اشتغال در منطقه تلاش کنند.

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: به موازات تکمیل عملیات فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه، عملیات اجرایی فاز دوم این طرح هم آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود عملیات خاکبرداری آن تا پایان شهریور ماه امسال به اتمام برسد.

 وی در ادامه با اشاره به شرایط و فرآیند واگذاری زمین به متقاضیان در منطقه ویژه اقتصادی، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران پس از اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت، به شرکت شهرک های صنعتی استان معرفی می‌شوند و زمین مورد نیاز آنها در قطعات مشخص شده با قیمت مصوب ۱۰۸ هزار تومان به ازای هر متر مربع به صورت ۵ درصد نقد و بقیه اقساط بلند مدت به آنها واگذار می‌شود و در صورت خرید نقدی، مشمول ۲۰ درصد تخفیف می شوند.

 گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بانه که در سال ۸۹ به تصویب رسیده است، با زیربنای ۸۵ هکتار در سطح ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی روستای ولی آباد در ۱۸ کیلومتری مسیر بانه-سیرانبند در حال احداث است که تا پایان مرداد ماه امسال عملیات اجرایی فاز نخست آن شامل ۳۵ هکتار به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.