استاندار کردستان گفت: تمام تلاش ما این است که بهای گندم خریداری شده از کشاورزان به‌صورت کامل و در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان، به کشاورزان اطمینان خاطر داد که تمام تلاش آنها این خواهد بود که بهای گندم خریداری شده از آنان بصورت کامل و در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

وی اضافه کرد: استان کردستان تقریبا آخرین استان کشور در برداشت گندم است معمولا دولت برای پرداخت بهای گندم دیرتر اقدام می کند و بر همین اساس ضرورت دارد اگر تاخیری در پرداخت بوجود آمد آن هزینه از دولت اخذ شود.

مرادنیا تصریح کرد: با توجه به اینکه گندم یک کالای اساسی و استراتژیک برای کشور محسوب می شود نیازمند عزم همگانی در خرید گندم است تا در شرایط خاص کشور، وضع موجود تنظیم و نگرانی ها را برطرف کنیم.

استاندار کردستان همچنین با اشاره به شایعات سال گذشته مبنی بر خرید گندم در خارج از سیستم خرید تضمینی و قاچاق آن به وجود آمده بود گفت: طرح این موضوع صرفا جنبه تبلیغی داشت وبا توجه به ساز و کارهای موجود عملا این موضوع فاقد صحت است.

مرادنیا در ادامه خواستار در نظر گرفتن سوخت تشویقی برای کامیون‌هایی که در استان اقدام به حمل گندم می کنند شد تا مالکان کامیون‌ها برای حمل گندم تشویق شوند.

وی، تامین لاستیک، روغن و قطعات یدکی برای کامیون‌ها از جمله مواردی دانست که کمک خواهد کرد استان در جابجایی و حمل گندم  در استان و خارج استان با کمترین مشکل روبرو شود.

شایان ذکر است؛ سال گذشته یک میلیون و ۲۷ هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد و کردستان توانست رتبه دوم کشور در تولید گندم را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.