صدیقه عبدالهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت نام تمام نوآموزان دوره پیش دبستان و دبستان از روز گذشته اول خرداد آغاز شده و تا اول شهریور ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه ثبت نام فقط از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) به نشانی www.sanad.medu.ir انجام می شود، افزود: ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی فقط از کودکان چهار سال تمام (آمادگی1) و کودکان پنج سال تمام (آمادگی2) به تفکیک انجام خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: براساس قانون ابلاغی، تمام کودکان نیمه اول سال 1392 و قبل از آن، در پایه اول ابتدایی ثبت نام می شوند، ضمن اینکه فقط متولدین یکم مهر ماه سال 1392 نیز می توانند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند.
وی یادآور شد: در مواردی که کودک 6 ساله ای با توجه به استانداردهای تعیین شده(سنجش بدو ورود به دبستان)، آمادگی لازم برای ثبت نام در پایه اول را نداشته باشد، سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای ثبت نامش تصمیم گیری می کند.
عبدالهی گفت: ثبت نام نهایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تاییدیه از پایگاه سنجش بوده و ثبت نام بدون سنجش ممنوع است بنابراین نوآموزان باید در سریعترین زمان ممکن به پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مراجعه کنند.
وی همچنین به وجه دریافتی ازوالدین در مدارس هنگام ثبت نام اشاره کرد و افزود: دریافت وجه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی مربوط به هزینه بیمه و کتب درسی است و ثبت نام دانش آموزانی که محل سکونت آنان به مدرسه نزدیکتر است در اولویت قرار دارد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: دانش آموزان پایه های دوم تا ششم ابتدایی نیز در هر مدرسه ای که تحصیل می کنند بدون حضور آنان و اولیا در فرصت مقرر در مدرسه ثبت نام خواهند شد.
در سال تحصیلی جاری (98 - 97) 290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 800 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.