مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کردستان، از الکترونیکی شدن صدور حواله های بانکی از اول خرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیمان خلیلی، ضمن اعلام این خبر در تشریح نحوه عملکرد این سامانه اظهار کرد: سامانه صدور حواله الکترونیک، جایگزین چک شده و به گونه ای طراحی شده که حواله صادره به صورت الکترونیک میان دستگاه های اجرایی و عوامل ذینفع در فرآیند انتقال وجه، جابه جا می شود و پس از تایید نهایی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک و در سریع‌ترین زمان، انتقال وجه به حساب مقصد انجام می گیرد. 

وی اضافه کرد: به طور قطع این امر موجب چابکی و توانمندی مجموعه مالی دولت خواهد شد. 

خلیلی خاطرنشان کرد: به دلیل بهره مندی از شبکه ملی اطلاعات و استفاده از توکن یا همان نماد امضا، این سامانه از امنیت بالایی برخوردار است. 

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کردستان در ادامه تصریح کرد: طبق دستور استاندار محترم و در راستای توسعه دولت الکترونیک و شفافیت اداری، دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری با پیگیری از نهاد ریاست جمهوری، دسترسی ادارات و ارگان های سطح استان به این سامانه از طریق شبکه دولت و پل ارتباطی با شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرد.

گفتنی است؛ تاکنون حدود ۶۰۰ دستگاه دولتی کردستان به شبکه دولت متصل شده اند و دسترسی به ۳۷ سامانه ملی از جمله ستاما، سیماد، سنا، سامد، ستیاد، سادا و ... در استان فراهم شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.