به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر رحیمی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن گلریزان این شهرستان اظهار داشت: در جشن گلریزان سال گذشته 740 میلیون ریال کمک خیران جمع آوری شده که با این مبلغ تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.
وی گفت: سال گذشته برای آزاد سازی مددجویان جرائم غیر عمد با وساطتی که با شاکیان انجام شد 6 میلیارد و 200 میلیون از جرائم تعدادی از زندانیان ریال تخفیف خورد.
رحیمی اضافه کرد: هم اکنون نیز در زندان بانه 33 نفر زندانی غیر عمد که به دلیل محکومیت های مالی، دیه، نفقه و مهریه در زندان حبس شده اند نیازمند همکاری خیرین هستند.
وی اظهار داشت: در سال 97 در ارزیابی شاخص های مرکز مراقبت بعد از خروج، حمایت های زندانیان، کاهش جمعیت کیفری، اشتغال حرفه آموزی، بهداشت درمان، فعالیت های فرهنگی و قرآنی زندان بانه رتبه دوم استانی را کسب کرد.
رئیس زندان بانه با بیان اینکه اکنون 36 زندانی بانه در کارگاه های مختلف اشتغال دارند، افزود: در زندان بانه تعدادی از زندانیان در کارخانه تولید لامپ های کم مصرف، کارواش، صافکاری، تنظیم موتور خودرو، معرق کاری و خیاطی فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، هرساله جشن گلریزان در نیمه دوم ماه مبارک رمضان برای جمع آوری کمک های مردمی به زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.