به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم اندیشی راهکارهای رونق تولید در استان که با حضور مسئولان اقتصادی، کارآفرینان و سرمایه گذاران استان برگزار شد، اظهار داشت: فعالان اقتصادی و افرادی که در حوزه تولید هستند باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه وجود مردم فقیر شایسته جامعه اسلامی نیست، اضافه کرد: خداوند متعال برای از بین بردن فقر ادای زکات را واجب کرده لذا عمل به این فریضه الهی باید مورد توجه همه مسلمانان باشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: کردستان ظرفیت های فراوانی دارد به گونه ای که اگر مورد بهره برداری قرار گیرد نه تنها برای نیروی در سن کار خود می تواند اشتغال ایجاد کند بلکه از دیگر استان ها هم می‌تواند نیروی کار جذب کند.
آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: اگر عزت مردم استان که در اقلیم کردستان عراق مشغول بکار شدند حفظ نمی شود ضعف بزرگی است و باید در راستای سرمایه گذاری و کارآفرینی در این استان اقدام شود تا این نیروها به داخل کشور باز گردند.
وی با اشاره به اینکه رونق تولید به معنای افزایش صادرات است، تاکید کرد: تا وقتی که جنس داخلی نخریم شعار رونق تولید هم بطور کامل محقق نخواهد شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: کشورهایی که رشد و توسعه پیدا کردند از کمترین ظرفیت های خود نهایت استفاده را کردند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: پیش بینی جهانی این است که ایران در دهه آینده اقتصاد اول منطقه می شود و این بیانگر رشد خوب بخش اقتصادی کشور است.
وی با بیان اینکه ستاد عملیاتی اقتصادی قدرتمند در استان تشکیل شود تا در زمینه سرمایه گذاری و تولید با عزمی راسخ اقدام شود، گفت: مسئولان اقتصادی به حرف و حدیث های عده ای توجه نداشته باشند و بیشتر تمرکز خود را بر روی کار تولید بگذارند.

** جذب سرمایه گذار خارجی در گرو جلب رضایت سرمایه گذاران بومی است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هم در این نشست اظهار داشت: عملیاتی کردن شعار سال مستلزم انجام کار و به حرکت در آوردن هر چه بیشتر چرخ های واحدهای تولیدی است.
سید کمال حسینی افزود: همه فکر و ذهن مسئولان ما حمایت از بخش خصوصی است ولی هنوز با وجود شرایط حاکم بر فضای کار، بخش خصوصی رضایت ندارد و گله مند هستند.
وی اضافه کرد: توجه و‌ حمایت مسئولان باید بیشتر از شرایط عادی باشد و می طلبد کارها در اسرع وقت انجام شد چرا که تاخیر و طولانی شدن فرآیند کارها موجب ضرر به واحدهای تولیدی و خدماتی می شود.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی سنندج یادآور شد: زمانی وام و تسهیلات بدست واحدهای تولیدی می رسد که دردی از صاحبان واحدها دوا نمی کند لذا انتظار می رود سرعت عمل بیشتری در این حوزه وجود داشته باشد.
حسینی اظهار داشت: در سال رونق تولید امیدواریم فعالان اقتصادی که تمام توان خود را در این رابطه گذاشتند مورد حمایت بیشتری قرار گیرند چون تا رضایت خاطر فعالان اقتصادی استان‌ کسب نشود نمی توان سرمایه گذار خارجی جذب کرد.

** نهایی کردن نقشه توسعه استان
مشاور نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این نشست نهایی کردن نقشه توسعه را در رونق تولید ضروری دانست و گفت: در سال رونق تولید ایجاد گفتمان کار و توسعه در محور برنامه های استان قرار گیرد.
حجت الاسلام مهدی فرزی از دیگر مسایل حائز اهمیت را تحلیل شفاف فضای کسب و کار برای عموم مردم اعلام کرد و افزود: ویژگی های اقتصادی استان در حوزه های کشاورزی، مرز، نیروی انسانی متخصص و فرهنگ غنی و اکوتوریسم، خاص و ویژه است.
وی بر توجه ویژه به تقویت تعاونی ها تاکید کرد و یادآور شد: برای بهبود فضای کار باید به ثروت های استان و ظرفیت تعاونی ها توجه کرد چون به گردش در آوردن و حفظ چرخه تولید مستلزم خرید محصولات واحدهای تولیدی داخل استان است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.