به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد در سنندج اظهار داشت: خداوند بر کمک به بندگان نیازمند تاکید کرده و کسانی که ناخواسته و بدلیل بدهی های مالی به زندان افتاده اند یکی از همان نیازمندان هستند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کسی مال خود را می بخشد آن مال پاک می شود و دلبستگی صاحب آن به امور دنیوی نیز کم می شود.
وی با اشاره به آیه قرآن که صحبت از قرض دادن مال به خداوند می کند، افزود: وقتی به نیازمندی کمک مالی می کنید همانند این است که پولی نزد خدا بگذارید و خداوند متعال آن را با چند برابر بر می گرداند.
آیت الله شاهرودی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان هر کار خیری ارزش بیشتری پیدا می کند و مومنان باید از این فرصت بهره ببرند.
نایب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور هم در این مراسم گفت: کمک مردم در جشن گلریزان سکوت، غم و ناراحتی را در خانواده زندانی از بین برده و آبادانی، امید، پویایی و روشنایی به آنان هدیه می‌دهد.
علی‌اکبر یساقی اظهار داشت: کمک به نیازمندان و زندانیان جرائم مالی اقدامی ارزشمند و خداپسندانه است.
وی اصافه کرد: پس از آزادی فرد زندانی ناراحتی ها و کم و کاستی های یک خانواده التیام می یابد و آرامش و وقار به کانون زندگی مددجوی آزادشده بر می‌گردد و همسایگان به چشم دوستی و احترام به آن خانواده می‌نگرند.
رئیس هیات امنای ستاد دیه کردستان هم در این آیین گفت: ستاد دیه کردستان از سال 80 که فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون موفق به آزادی 2 هزار و 916 نفر از زندان شده است.
رشیدی اظهار داشت: در سال 96 نیز 277 نفر و در سال گذشته 201 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان رها شدند که میزان بدهی های پرداختی سال گذشته نسبت به سال 96 بیشتر بوده است.
وی افزود: در سال 96 حدود 162 میلیارد و 150 میلیون ریال و در سال گذشته نیز 162 میلیارد و 370 میلیون ریال کمک برای آزادی زندانیان در این استان جمع آوری شد.
رشیدی با بیان اینکه در سال گذشته از 201 نفر زندانی آزاد شده 195 مرد و 6 نفر زن بودند، اضافه کرد: 14 نفر از زندانیان آزاد شده مربوط به بدهی دیه به مبلغ 33 میلیارد و 170 میلیون ریال، 156 نفر مربوط به محکومین مالی با 73 میلیارد و 540 میلیون ریال، 29 نفر مربوط به مهریه با 55 میلیارد و 530 میلیون ریال و 2 نفر نیز مربوط به نفقه با 162 میلیون ریال بودند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.