به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در اولین نشست شورای توسعه و ترویج اقامه نماز آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر فرهنگ اقامه نماز در مدارس حاکم و عشق به نماز در میان دانش آموزان نهادینه شود، حلاوت و لذت عبادت ایجاد و این قشر با رغبت نماز را اقامه می کنند.
وی افزود: اگر می خواهیم نسلی تربیت کنیم که برای خود و جامعه مفید بوده و دنیا و آخرتش آباد باشد باید اقامه نماز در مدارس را جدی بگیریم چرا که انس با قرآن موجب می شود، انسان از معارف قرآنی در زندگی خود استفاده کرده و سعادتمند شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر دانش آموزان در دوران مدرسه با نماز و معارف آن آشنا شوند با خداوند ارتباط قلبی پیدا کرده و برنامه ریزی در این راستا و اقامه نماز باعث رشد همه جانبه نسل آینده می شود.
وی یادآور شد: اقامه نماز باید از آموزش و پرورش شروع شود و در صورت انس دانش آموزان با قرآن و نماز، قطعا نماز خواندن او در خانواده نیز تغییر نگرش ایجاد می کند.
آیت الله حسینی شاهرودی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و بهره گیری از مربیان توانمند برای فعالیت در راستای اقامه نماز، گفت: یکی از رسالت های دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلمانی است که با جدیت در راستای تعمیق فرهنگ اقامه نماز تلاش کنند.
وی با اشاره به اقدام وزارت آموزش و پرورش در راستای ابلاغ شیوه نامه شورای عالی اقامه نماز و تلاش مسئولان این حوزه در استان اظهار داشت: قطعا با اجرای این شیوه نامه و برنامه های پیشنهادی، ترکیب و شرح وظایف تعیین شده، اقدامات بهتر و هدفمند تر پیش می رود.

** تلاش آموزش و پرورش توسعه فرهنگ اقامه نماز است
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش ما در راستای توسعه فرهنگ اقامه نماز و انس دانش آموزان با قرآن معطوف شود، گفت: اگر دانش آموزان با نماز مانوس شوند، همین اقامه نماز در زندگی آنان تاثیر مثبت می گذارد.
رشید قربانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اجلاسیه نماز و تاکید وزیر آموزش و پرورش بر موضوع نماز افزود: اگر برنامه های نماز در مدارس نهادینه شود در تربیت دینی دانش آموزان تاثیر خواهد گذاشت.
وی اضافه کرد: باید یکی از اقدامات شورای توسعه و ترویج اقامه نماز، احداث نمازخانه در مدارس پر جمعیت و جلب مشارکت خیرین و اولیا برای این منظور باشد.

** تغییر کاربری فضای نمازخانه مدارس به فضای آموزشی ممنوع است
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز تغییر کاربری فضای نمازخانه مدارس به فضای آموزشی را ممنوع دانست و گفت: مدارس تحت هیچ شرایطی حق ندارند برای جبران کمبود فضای آموزشی، نمازخانه را به کلاس درس تبدیل کنند.
حجت الله نریمانی تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز و فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه نماز در مدارس را مطلوب ارزیابی کرد و از برگزاری دوره توانمند سازی طرح مبین ویژه ائمه جماعت مدارس خبر داد.
وی اجرای آموزش عملی نماز در دوره ابتدایی را یکی دیگر از برنامه های تاثیرگذار در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید تدابیری اندیشیده شود که یکی از برنامه های مهم مدارس توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز باشد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.