هیوا رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح برای جذب حامی برای حمایت از ایتام و محسنین زیرپوشش این نهاد و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و تا لیالی قدر ادامه دارد.
وی گفت: در راستای اجرای این طرح پایگاه هایی توسط این نهاد در مساجد، حسینه ها، مهدیه ها و اماکن متبرکه استان برای جذب افراد خیر به عنوان حامی فرزندان ایتام و محسنین دایر شده است.
معاون مشارکت های مرمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: پیش بینی می شود در این ایام یک هزار و 625 حامی برای کودکان ایتام و فرزندان محسنین زیرپوشش این نهاد در استان جذب شود.
وی با بیان اینکه گروهی از استان برای جذب حامی برای ایتام کردستانی در تهران مستقر شده است، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده هر کدام از کارکنان کمیته امداد در این ماه برای 2 نفر از کودکان و فرزندان ایتام و محسنین حامی جذب و یک سبد غذایی نیز برای نیازمندان تهیه کنند.
رحیمی افزود: خیران برای مشارکت در این طرح می توانند با انتخاب کودکانی که دارای شناسنامه مخصوص که شامل مشخصات آنها است به صورت ماهیانه به هر میزان که مایل هستند کمک کنند.
وی گفت: در حال حاضر حدود هفت هزار کودک یتیم و محسنین زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که از سوی 13 هزار حامی حمایت می شوند.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار داشت: این حامیان ماهیانه به صورت میانگین 300 هزار ریال به حساب ایتام واریز می کنند البته برخی حامیان نیز چند یتیم را زیر پوشش خود برده اند.
وی به اجرای طرح اطعام نیازمندان اشاره کرد و گفت: اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان از مهمترین برنامه های این نهاد است که هر سال به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و اجرا می شود.
رحیمی افزود: در راستای اجرای این طرح خیران می توانند برای مشارکت از طریق تامین غذای گرم و یا جیره خشک به هر تعداد که تمایل دارند اقدام کنند، ضمن اینکه خیران خود شخصا نیز می توانند با هماهنگی این نهاد کمک های خود را به خانواده های نیازمند تحویل دهند.
وی اضافه کرد: پرداخت کمک از طریق شیوه های نوین و الکترونیکی از دیگر راه های کمک به نیازمندان است که از طریق نصب نرم افزار های سکه، آپ و بله بر روی موبایل و همچنین از طریق مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس portal.emdad.ir و یا شماره گیری کد #087*8877* امکان پذیر است.
معاون مشارکت های کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: شماره حساب 0111649359002 نزد بانک ملی برای واریز کمک های نقدی خیران در نظر گرفته شده است.
وی گفت: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از دیگر برنامه های کمیته امداد کردستان در ماه مبارک رمضان است که باهدف آزادسازی زندانیان نیازمند اجرا می شود و خیران می توانند در این کار خیر نیز مشارکت داشته باشند.
در حال حاضر 150 هزار نفر در قالب 75 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.