کاوه اورک بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این میزان رفع تصرف در یک هزار و 696 فقره پرونده و بر اساس اجراییه صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام پذیرفته است.
وی اضافه کرد: در این مدت 154 فقره پرونده جرائم و تخلفات ماده 42 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در زمینه قطع درختان به میزان 12 هزار و 225 اصله درخت و نهال و 30 فقره پرونده اجرای ماده 43 قانون این برای بوته کنی تشکیل شده است.
رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: برای اجرای ماده 48 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع یک هزار و 696 فقره پرونده مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی به میزان 26 تن نیز تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.
اورک بختیاری گفت: میزان برخورد و تشکیل پرونده تخریب و تصرف در اراضی منابع طبیعی در سال گذشته یک هزار و 650 فقره پرونده و با مساحت یک هزار و 303 هکتار در اجرای مفاد ماده 55 و تخریب و تصرف عدوانی بوده است.
وی افزود: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر 10 هزار هکتار جنگل و هر 50 هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز دارد و انتظار می رود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کنیم .
وی تاکید کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در این زمینه آماده است گزارش های تخریب و تصرف و قطع درختان خودرو و جنگلی و آتش سوزی های احتمالی را از طریق سامانه تلفنی رایگان 1504 دریافت و رسیدگی کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد.
20 درصد از مراتع استان کردستان جزو مراتع درجه یک (متراکم) است که در هر هکتار از مراتع درجه یک سالانه بیش از 450 کیلوگرم علوفه خشک تولید می شود و مابقی مراتع درجه 2 (نیمه متراکم) هستند.
در مجموع 67 هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی 6.5 درصد علوفه کشور را تولید می کنند.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.