به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کامیاران اظهار داشت: ترویج معروفات و نهی از منکرات از وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی و رسالت مبلغین دین بوده و ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای ترویج این مهم در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید جوانان و نخبگان مطالبه‌گر تربیت شوند چرا که مطالبه‌گری به رشد جامعه منجر می‌شود، افزود: بقا و دوام جامعه بسته به رعایت فرایض امر به معروف و نهی از منکر بوده و فرایضی مانند روزه، نماز، زکات و غیره در سایه پرداختن به امر به معروف میسر می‌شود.
حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان معاونت مردم به دولت و ستاد امر به معروف استان را برعهده دارد، اضافه کرد: این معاونت براساس اصل هشتم قانون اساسی طراحی شده و سه وظیفه مهم را بیان کرده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در خصوص این سه رسالت مهم یادآور شد: مردم و دولت در راستای توجه به امر به معروف و نهی از منکر حقی برهم دارند به گونه‌ای که وظیفه دولت نسبت به مردم این است آنها را به خیر و نیکی دعوت کند و در وحله دوم نیز مسئولیت مردم در مقابل مردم دیگر، اینکه همدیگر را به خیر و نیکی دعوت کنند.
حجت‌الاسلام کرمی گفت: سومین وظیفه‌ای که براساس اصل هشتم قانون اساسی باید به آن توجه شود این است که مردم موظف هستند دولت، حاکمیت و مسئولان را به خیر و نیکی دعوت کنند.
وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر کردن فقط برای مردم عادی نیست بلکه خود مسئولان نیز باید به آن بپردازند و فضا را به گونه‌ای ایجاد کنند که مردم بتوانند حرف‌ها و خواسته‌های خود را بیان کنند.
حجت الاسلام کرمی اظهار داشت: اتلاف بی‌رویه سرمایه‌های ملی مانند برق، آب و گاز به صورت نامتعارف، معطل شدن مدیران در جلسات و سرگردانی ارباب رجوع، کم‌کاری دولتمردان در نگهداشت صحیح محیط زیست و مواردی از این قبیل جزو منکراتی است که در جامعه وجود دارد در حالیکه مسئولان ما تنها مواردی مانند پوشش نامناسب و یا موسیقی را در جلسات امر به معروف بیان می کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه باید مدیران نگاه های خود را تغییر دهند، اضافه کرد: همه آحاد مردم نیازمند آموزش هستند و مسئولان و نهادهای فرهنگی باید به این مهم توجه کنند چرا که خدمت به مردم بالاترین پاداش در پیشگاه خداوند متعال را دارد.
حجت‌الاسلام کرمی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم منشور برنامه‌ها و ادامه و نقشه راه ماست و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید جوانان و نخبگان را مطالبه‌گر تربیت کنیم چرا که مطالبه‌گری به رشد جامعه منجر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این بیانیه ایجاد امید و نگاه خوش بینانه به آینده به ما تاکید شده و باید به نحوی عمل کنیم که مردم امیدوار باشند، افزود: اکنون جنگ روایت‌هاست و کسی که میدان را بدست گرفته و بهتر روایت را مطرح کند، برنده است.
حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان اداره برتر کشور شناخته شد، یادآور شد: امروز نیز با مطرح شدن بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری خودمان را پرچمدار و پیشرو تبیین بیانیه می‌دانیم.
وی ناامید کردن کامل دشمنان و مقاومت در مقابل آنها را توصیه خدا و قرآن خواند و اضافه کرد: بدعهدی خصلت طاغوت و استکبار بوده و باید بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب این مهم نیز مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام کرمی یادآور شد: مقام معظم رهبری سپردن کار بدست جوانان را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار داده‌ و بی‌شک تجربه بالاتر از علم است و باید از کسانی که تجربه دارند کمک گرفته شود اما میدان هم به جوانان داده شود بنابراین استفاده از نظرات و ایده‌های نخبگان، صاحب نظران و هنرمندان در جلسات نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.