مهدی حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در هماهنگی کامل با دستگاه های مرتبط از جمله مراجع قضایی و نیروی انتظامی به منظور صیانت از سرمایه های ملی و ساماندهی اراصی دولتی در محدوده و حریم شهرها اقدامات مهمی در دستور کار قرار داده که می توان به شناسایی اراضی و اخذ اسناد مالکیتی این اراضی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ، بازشماری منابع، تقویت یگان حفاظت برای حراست از اراضی ملی و رفع تصرفات و اخذ اسناد مالکیت شناسایی شده توسط کمیسیون ماده 12، ایجاد بانک اطلاعاتی و شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری جهت رونق تولید و اشتغال و جذب گردشگر از اهم اهداف این اداره کل است.
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: شناسایی اراضی با کاربری های مختلف اداری، ورزشی، فرهنگی، آموزشی، هنری، مدرسه، مرکز آموزش عالی، بیمارستان و جایگاه های بنزین و سی ان جی از دیگر اقداماتی است که امسال با جدیدیت دنبال می شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته بر روند و ادامه این فعالیت ها در سال جاری تاکید کرد و گفت: شفاف سازی در بخش واگذاری املاک و تعین تکلیف سهم درصد شهرداری ها، واگذاری حق بهره برداری املاک با کاربری فضای سبز به شهرداری ها و انجمن خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت ساخت مسکن برای خانواده های 2 معلول و محرومین امسال در دستور کار قرار گرفته است.
مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود 40 هزار هکتار با ارزش تقریبی 100 هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای حدود هشت هزار و 500 هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 10 شهرستان، 29 شهر و یک هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.