به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه در دیدار با نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان، اظهار داشت: باید از هنر برای هدایت انسان به سمت سبک زندگی درست همانند هنری که قرآن کریم در خود جای داده است، استفاده کرد و استفاده از آن برای انحطاط و گمراهی جامعه خطایی نابخشودنی است.
وی با بیان اینکه گاهی یک بیت شعر، یک صحنه از فیلم و یا نمایش و یا جنبه های دیگری از هنر، به اندازه صدها اثر مکتوب می تواند تاثیرگذار باشد، افزود: به عنوان نمونه فیلم «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی جنبه های مبهمی از تاریخ اسلام را بازگو کرد که همه آثار مکتوب گذشته توان آن را نداشت.
وی با بیان اینکه در هدایت انسان ، قرآن بهترین شیوه ها را ترسیم کرده است، یادآور شد: خود قرآن جنبه های مختلفی از هنر را در خود دارد که نمونه ظاهری آن تلاوت آیات نور با صوت زیبا و دلنشین است و به نوعی همه شاخه های هنر را در خود دارد.
آیت الله حسینی شاهرودی هنر را از نیازهای بشر دانست و گفت: ذات زیبایی دوستی انسان با پرداختن به هنر سیراب می شود و اگر این هنر تقوا را در بر داشته باشد، به انسان قدرتی می دهد که هیچ کس توان رویارویی با آن را ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان خطاب به هنرمندان حاضر در جمع اظهار داشت: باید معیار شما معیار برتر باشد د این برتری با تقوا به دست می آید که منشا همه برکات و آبادانی هاست و هر جا که فساد و سواستفاده ای وجود دارد از بی تقوایی ناشی می شود.
وی خالق بودن انسان را تجلی یافته در یک اثر هنری و یا نوشتار فرهنگی دانشت و افزود: همه انسان ها استعداد دارند که هر کدام در جنبه ای تقویت یافته تر از دیگر جنبه هاست و لذا برای علم خود نباید محدودیتی قائل شد.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه رنگ خدایی داشتن، به معنای بهره گیری اسنان از همه صفات الهی است، افزود: هنر یکی از ویژگی های انسان است که اگر پشتوانه خدایی داشته باشد، حماسه هنر و مقاومت را خلق می کند و اسلام به عنوان دین برتر سرشار از هنر است که باید از آن استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به قدرت ایران اسلامی در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا که مدعی سردمداری دنیا را دارد، امروز با ترس و لرز می گوید که قصد جنگ با ایران و تعدی به آن را ندارد که این ناشی از هدایت قرآنی مبنی بر مجهز شدن به قوای جنگی است.
نماینده ولی فقیه در استان روزه داری را تمرین برای رسیدن به تقوایی دانست که انسان به راحتی بتواند در برابر کارهای بد و ناپسند ایستادگی کند و گفت: رمضان ماه قرآن، خودسازی و تسلط بر نفس اماره است.
در این نشست از کتاب « از من خبر نمی پرسی» نوشته امجد ویسی رونمایی شد و تعدادی از هنرمندان مطالبات فرهنگی و هنری خود را مطرح کردند.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.