به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی این ویژه برنامه قرآنی در سنندج اظهار داشت: مردم کُرد دارای پیشینه غنی فرهنگی، آداب و رسوم خاصی در مناسبت های مذهبی هستند و این ویژه برنامه فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی موجود در کردستان است.
وی اضافه کرد: اجرای گروه های تواشیح و مولودی خوانی، سرود و آواهای قرآنی، قرائت شعر و اجرای نمایش آیینی بخشی از ویژه برنامه ضیافت ویژه مردم کردستان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: تجلیل از مبلغان و مروجان نام آور قرآنی ، کسانی که در زمینه های هنر، چاپ و نشر، تفسیر، قاری، حافظ، پژوهش و آموزش قرآنی فعالیت کردند، از دیگر بخش های این ویژه برنامه تعیین شده است.
قلعه شاخانی یادآورشد: تکریم خانواده شهدای رمضان سال 88 استان متشکل از خانواده شهید ماموستا شیخ الاسلام و شهید برهان عالی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.
وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم، عرضه کتاب های دینی و مذهبی ناشران استان، نمایش آثار نفیس قرآنی از دیگر بخش های ویژه برنامه ضیافت نور کردستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.
ویژه برنامه ضیافت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری موسسه قرآنی ستایش در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.
برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی، محافل انسی با قرآن، برپایی جلسات تفسیر و احکام قرآنی، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی، برگزاری مسابقات و ویژه برنامه های قرآنی از جمله برنامه های پیش بینی شده شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در ماه مبارک رمضان امسال است که این برنامه ها در قاب جشن رمضان در استان در حال اجرا است.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.