نجم الدین توتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد افراد از ابتدای آغاز طرح کارورزی (اواخر سال 96) تاکنون در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت شده اند.
وی اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و 452 کارورز دانش آموخته مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این طرح ثبت نام کرده اند.
رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی برای بکارگیری کارورزان باید در این سامانه ثبت نام کنند، افزود: تاکنون یک هزار و 214 واحد در این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد، 617 واحد موفق به کسب مجوز آموزشی از سازمان فنی و حرفه ای شدند.
وی یادآور شد: واحدهای داری مجوز تاکنون یک هزار و 247 نفر کارورز را بکار گرفته اند البته برخی از این واحدها حدود 20 درصد از کارورزان شامل 215 نفر را پس از اتمام دوره مهارتی و آموزشی به صورت نیروی کار تمام وقت جذب کردند.
توتمی گفت: در این طرح وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سال گذشته در هر ماه برای هر کارورز دانش آموخته رشته کاردانی 2 میلیون و 700 هزار ریال هر ماه، کارشناسی سه میلیون و 100، ارشد و دکترا سه میلیون و500 هزار ریال پرداخت می کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز دریافتی در هر رده تحصیلی نیز برای هر ماه 400 هزار ریال افزایش داشته است، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح را به عنوان یک دوره آموزشی تکمیل مهارت دانش آموختگان نگاه می کند.
توتمی افزود: در این طرح هر کدام از کارفرمایان کارورزان را جذب کنند برای 2 سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می شوند و بیمه نیروی بکار گرفته شده دولت پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، طرح کارورزی ذیل طرح کاج (کارآفرینی و اشتغال برای جوانان) است که دولت تلاش می کند بین محیط علمی و عملی یا به تعبیری دیگر بین دانشگاه و تجربه عملی در محیط کار پیوند ایجاد کند.
افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار دانش آموختگان، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموخنگان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموختگان به بنگاه اقتصادی از اهداف این طرح است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.