سید عبدالرحمن حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد لاستیک به نرخ دولتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین و در نوبت های مختلف در اختیار کامیونداران قرار گرفته ضمن اینکه روند توزیع به صورت دوره ای پس از تامین لاستیک ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه حدود 11 ماه از طرح توزیع لاستیک بین کامیونداران می گذرد، اضافه کرد: 18 هزار حلقه لاستیک حدود 44 درصد نیاز 41 هزار حلقه ای لاستیک در این استان است.
معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: با توجه به اینکه تامین لاستیک های مورد نیاز در این استان نزدیک به نصف بوده لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدامات بیشتری برای تامین کالای مورد نیاز ناوگان باری و مسافری داشته باشد.
وی یادآور شد: توزیع لاستیک با کیفیت با هدف توزیع عادلانه و قیمت ارزان بین رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای انجام می شود و هر 2 حلقه لاستیک وارداتی به قیمت 21 میلیون ریال از طریق عوامل توزیع و فروش مورد تایید صنعت، معدن و تجارت استان تحویل رانندگان می‌شود.
به گزارش ایرنا، توزیع لاستیک وارداتی در راستای تحقق مطالبات به حق رانندگان ناوگان حمل و نقل از سوی دولت در سراسر کشور انجام می شود و در هر نوبت توزیع حدود 1.5 درصد از سهمیه کشور به ناوگان این استان تخصیص داده می شود.
سالانه در این استان 41 هزار حلقه لاستیک در ناوگان حمل و نقل باری و مسافر مصرف می شود که 31 هزار حلقه آن مربوط به ناوگان باری و 10 هزار حلقه نیز نیاز ناوگان مسافری است.
کردستان درای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و 70 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا است، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و 608 دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و 123 نفر است.
این استان دارای 12 پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام 2 پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.
در این استان 26 شرکت حمل و نقل مسافر، 12 شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و 12 شرکت سواری به همراه 67 موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و 937 و چهار هزار و 68 راننده مسافر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.