معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کردستان از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به مناسبت ماه رمضان در استان خبر داد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و در جهت رفاه حال شهروندان و کمک به اقشار آسیب پذیر تعداد 9 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 23 اردیبهشت ماه لغایت پایان ماه مبارک رمضان بصورت شناور برپا می شود.

به گزارش ایلنا، بختیار خلیقی با بیان این مطلب اظهار کرد: نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا با توجه به ابلاغ دستورالعمل شیوه نامه برگزاری این نوع نمایشگاه ها در مقاطع مختلف سال بویژه ماه مبارک رمضان برپا شده‌اند.

وی افزود: کالاهایی ارائه شده در این نمایشگاه‌ها  شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، برنج، ماکارونی، حبوبات، روغن مایع، زولبیا و بامیه، شیر و فرآورده های لبنی، مواد شوینده و بهداشتی، میوه، مرکبات و سایر گروه های غذایی پر مصرف در ایام ماه مبارک رمضان است. 

خلیقی همچنین از عرضه کالاهایی چون، قند و شکر،برنج،روغن،گوشت قرمز منجمد،مرغ گرم و مرغ منجمد با قیمت ستاد تنظیم بازار کشور در استان خبر داد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: بنابر تصمیم کارگروه تنظیم بازار کردستان و دستور ریاست کارگروه و در اجرای دستور العمل شیوه نامه، نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا با محوریت اتاق اصناف در شهرستان ها برپا می شود وکمیته های کنترل کیفیت کالا متشکل از ادارات بهداشت و استاندارد نیز بر کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه نظارت دارند.

وی همچنین از برپایی 2 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سنندج خبر داد و تاکید کرد: از 23 اردیبهشت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا شهرک بهاران بر پا شده و تا 31 این ماه کالاهای اساسی مورد نیاز در اختیار مردم قرار می گیرد.

خلیقی یادآور شد: از یکم خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان هم نمایشگاه دیگری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش می یابد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در دهگلان از 22 الی 31 اردیبهشت و در قروه 24 اردیبهشت ماه تا دوم خرداد دایر هستند و همچنین درشهرستانهای بانه، سقز و کامیاران از یکم خرداد، در بیجار از دوم و در مریوان نیز از چهارم خرداد دایر می شود.

وی افزود: در دیواندره و سروآباد نیز از یکم خرداد فروش فوق العاده در سطح واحدهای صنعتی و فروشگاههای زنجیره ای چند منظوره برگزار می شود.

خلیقی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کالاهای اساسی با قیمت مصوب تنظیم بازار در این نمایشگاه ها عرضه می شوند، گفت: طبق شیوه نامه اجرایی باید کالاها در نمایشگاه عرضه مستقیم با 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه شوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: کالاهایی که از کیفیت لازم برخوردار نباشند با تایید این دو نهاد بهداشت و استاندارد ضبط و از نمایشگاه خارج می شوند.

بر اساس دستور العمل کمیته راهبردی برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا، هر شهرستان مکلف است به مدت 10 روز بصورت شناور در ماه مبارک رمضان نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.