مهدی فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و 990 میلیارد و 203 میلیون ریال از این میزان خسارت به علت سرمازدگی و یک هزار و 83 میلیارد و 203 میلیون ریال نیز بر اثر بروز سیلاب به بهره برداران این بخش وارد شده است.
«هفته اول اردیبهشت سال جاری برخی نقاط کردستان در ردیف سردترین های مناطق کشور قرار داشتند بطوریکه روز یکشنبه اول اردیبهشت شهرستان دهگلان با دمای منفی 6 درجه زیر صفر به عنوان سردترین و دوشنبه نیز دومین نقطه سرد کشور بابارشانی از توابع بیجار با سه درجه زیر صفر بود.
استان کردستان در نیمه اول فروردین در 2 نوبت شامل سه تا 6 و 10 تا 13 فروردین شاهد بارش های متناوب باران و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها بود که به صورت میانگین حدود 84 میلی متر بارندگی در این استان ثبت شد»
وی اضافه کرد: در اثر این بلایای طبیعی 109 هزار و 969 هکتار از اراضی زراعی به میزان 506 میلیارد و 76 میلیون ریال و 9 هزار و 991 هکتار از باغات به میزان یک هزار و 596 میلیارد و 452 میلیون ریال بهره برداران خسارت دیدند.
فتحی افزود: دیگر خسارت های وارد شده به کشاورزان در اثر سیلاب و سرمازدگی این استان شامل تلف شدن 535 راس دام به میزان 11 میلیارد و 550 میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه سیلاب به برخی زیرساخت های کشاورزی استان نیز 960 میلیارد و 58 میلیون ریال خسارت وارد کرد، گفت: این خسارت ها در بخش های آبزی پروری، جاده های بین مزارع، سیستم آبیاری تخت فشار، کانال ها و لوله های انتقال آب، بندها و سازه های آبخیزداری و صنایع کشاورزی است.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه دوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.