محمد رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این متردد مرزی ساعت یک بامداد روز گذشته به همراه چند نفر دیگر در حال عبور از ارتفاعات «سوره کیو» در نزدیکی روستای نیروان بخش ارمرده بانه بودند که 2 نفر از آنان بر اثر انفجار مین زخمی می شوند.
وی اضافه کرد: 2 نفر زخمی با همراهان خود به بیمارستان بانه منتقل می شوند که یک نفر از این افراد به علت شدت جراحات وارده فوت می کند و دیگری نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، 27 فروردین سال جاری محمد ایمان ورد کشاورز 50 ساله اهل روستای اسناوه شهرستان مریوان حین کشاورزی بر اثر انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی زخمی شد.
این کشاورز در این حادثه پای راست خود را از دست داد و هم اکنون در بیمارستان فجر مریوان بستری است.
طرح بازنگری مناطق آلوده به مین در 199 نقطه مرزی و 366 پایگاه مین گذاری شده دوران دفاع مقدس در سال گذشته در شهرستان های مریوان، بانه، دیواندره، سروآباد، بیجار، سنندج، کامیاران، دیواندره و سقز با هدف افزایش ضریب ایمنی مردم شهرهای مرزی گذشته اجرا شد.
تعداد شهدای عملیات مین روبی نیروهای عمل کننده، نظامی و انتظامی در کردستان 91 نفر و تعداد جانبازان هم 110 نفر است؛ ضمن اینکه بیش از 170 نفر از مردم شهرستان های آلوده به مین استان از سال 1367 تا پایان سال 96 نیز جان خود را بخاطر برخورد با مین های بجای مانده از دوران دفاع مقدس از دست داده اند.
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.