فرزام بیدارپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 99 درصد جمعیت شهری استان در سامانه مراقبت های اولیه شهری ثبت شده اند که از این تعداد حدود 80 درصد حداقل یکبار خدمت دریافت کرده اند.
وی با اشاره به ثبت شماره تماس 92 درصد از مراجعه کنندگان شهری به مراکز درمانی و پایگاه های سلامت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی از طریق این شماره تلفن ها از نحوه خدمات رسانی و رضایت یا نارضایتی فرد اطلاع پیدا می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: براساس بررسی های انجام شده بیش از 95 درصد از مراجعه کندگان از خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی استان رضایت داشته اند.
وی اظهار داشت: در مراکز شهری استان حدود یک هزار نیرو به یک میلیون نفر جمعیت زیرپوشش، مراقبت های اولیه درمانی ارائه می دهند و افرادی که نیاز به پیگیری های تخصصی تر داشته باشند ارجاع داده می شوند.
بیدارپور با اشاره به اینکه در حال حاضر 629 خانه بهداشت فعال در استان وجود دارد گفت: سال گذشته هشت خانه بهداشت جدید، مرکز روستایی پایگلان سروآباد و یک مرکز شهری روستایی راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه علاوه بر خانه بهداشت ها و مراکز بهداشتی و درمانی پایگاه های اورژانس نیز آماده ارائه خدمات درمانی به مردم روستاها هستند، گفت: به صورت تقریبی در هر 30 کیلومتر از راه های ارتباطی استان یک پایگاه فوریت پزشکی ایجاد شده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کردستان افزود: تنها در فاصله 140 کیلومتری سنندج تا مریوان که باید حداقل 2 پایگاه فوریت باشد بدلیل وضعیت جاده چهار پایگاه ایجاد شده است.
طرح تحول سلامت با هدف ارتقای کاهش فرانشیز پرداختی مردم، دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات سلامت، نهادینه کردن نظام ارجاع و پزشک خانواده و بحث خود مراقبتی و نیز ترویج زایمان طبیعی در سراسر کشور از جمله استان کردستان اجرا شده است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.