خسرو سیف پناهی شعبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی از قبل ظهر پنجشنبه تا روز جمعه با ورود سامانه بارشی به آسمان استان شاهد ابری شدن هوا، در بعضی ساعات رگبارهای باران به همراه رعد و برق خواهیم بود.
وی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بارش های بهاری امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در نقاط مستعد استان از جمله نوار غربی شامل شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد و کامیاران دور از انتظار نیست.
سیف پناهی شعبانی با بیان اینکه در این روزها شاهد کاهش نسبی دمای هوا نیز هستیم، اضافه کرد: در شهرستان های مستعد نوار غربی استان بارش تگرگ دور از انتظار نیست و لازم است کشاورزان نکات پیشگیری از بروز آسیب های ناشی از بارش تگرگ را رعایت کنند.
پیش بین مسئول هواشناسی کردستان یادآور شد: در این مدت بطور متوسط در نوار غربی و جنوب غربی استان حدود 15 تا 25 میلی متر و در بقیه مناطق استان تا 10 میلی متر بارش پیش بینی می شود.
وی گفت: همچنین در این مدت وزش باد گاهی شدید نیز دور از انتظار نیست و پیش بینی می شود در برخی نقاط مرتفع استان سرعت باد به حدود 60 کیلومتر در هر ساعت برسد.
به گزارش ایرنا، بارش تگرگ و بروز یخبندان در اول تا چهارم اردیبهشت امسال یک هزار و 758 میلیارد ریال شامل یک هزار و 352 میلیارد ریال در بخش باغی و 406 میلیارد ریال نیز در بخش زراعت به بهره برداران شهرستان های مختلف استان وارد شده است.
نزولات جوی این استان نیز در هفت ماه سال زراعی جاری (اول مهر 97 تا آخر فروردین 98) به صورت میانگین 734 میلی متر بارندگی در این استان ثبت شده که در مقایسه با 431 میلی متر مدت مشابه سال گذشته از 68 درصد رشد برخوردار است.
در سال زراعی گذشته (97 - 96) نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.