به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل محمدی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: فرمانداری فراخوانی برای ثبت نام واحدهای خسارت دیده داده بود.
وی افزود: تاکنون 13 متقاضی شهری و 10 متقاضی تعمیر واحدهای مسکونی روستایی برای دریافت خسارت ثبت نام کرده و روند ثبت نام و برآورد خسارت ناشی از بارش های اخیر از سوی کارشناسان ادامه دارد.
محمدی اضافه کرد: ضروری است برای بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده از مصالح استاندارد استفاده شود و بنیاد مسکن نیز بر ساخت و سازها نظارت کامل داشته باشد.
وی یادآور شد: باید بانک اطلاعاتی در مورد میزان خسارت های وارده ایجاد شود تا در هنگام پرداخت تسهیلات سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، در زلزله سال 96 نیز 62 واحد مسکونی شهری و 25 واحد مسکونی روستایی در شهرستان بانه تخریب و 239 واحد نیز نیاز به تعمیر داشتند که به خسارت دیدگان ناشی از این زلزله 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شد، همچنین شهرداری جواز ساخت 100 متر برای متقاضیان را به صورت رایگان صادر کرد.
در بارش های اخیر در شهرستان بانه نیز بخش زیادی از جاده های روستایی تخریب شد که میزان خسارت وارده 10 میلیارد ریال برآورد شده است.
جاده بانه - سیرانبند در بارش های اخیر بیشتر خسارت را داشت و بخشی از جاده روستاهای بولحسن، آلوت، نژو، سونج و خوری آباد تخریب شد.
شهرستان مرزی با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.