حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ضیافت الهی هر سال در ماه مبارک رمضان و به منظور تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه و بهره گیری از ظرفیت این ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه ابن طرح امسال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه سه شهر قروه، بیجار و سنندج اجرا می شود، افزود: امامزاده هاجر خاتون، امامزاده سید جلال الدین مشهور به بابا گرگر، آیت الله فاضل گروسی، امامزاده عقیل، فاطمه و زینب و پیرتاج میزبان این طرح هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: در قالب این طرح ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن، برپایی خیمه های معرفت، ایجاد پایگاه های مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی و ویژه برنامه های شب های قدر اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این طرح در سال های گذشته به خوبی اجرا شد و امسال نیز برای چندمین سال متوالی در کنار سایر ویژه برنامه ها اجرایی می شود.
وی تاکید کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب همواره بر جلوگیری از برپایی افطاری های مسرفانه و برپایی سفره های ساده بوده و این مهم چند سالی است که در قالب طرح ضیافت الهی انجام می شود.
2 هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.