به گزارش خبرنگار ایرنا، فرانک قدسی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سنندج اظهار داشت: امروزه تنوع آسیب های اجتماعی بسیار زیاد است و مقابله با آن به تنهایی از عهده یک دستگاه یا سازمان بر نمی آید.
وی با بیان اینکه رسانه ها بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به حوزه آسیب ها دارند، افزود: رسانه ها باید در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به یاری دستگاه ها بیایند ضمن اینکه امور اجتماعی استانداری آمادگی کامل برای همکاری با رسانه ها را دارد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نقش سازمان های مردم نهاد در این زمینه را نیز بسیار تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: از آنجا که سمن ها با آحاد جامعه ارتباط دارند می توانند نقش تاثیرگذاری ایفا کنند که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

** ایرنا به عنوان رسانه دولت خدمات نظام را درست به جامعه منتقل می کند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان نیز در حاشیه حضور در ایرنا مرکز سنندج گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه دولتی وظیفه و رسالت دشوارتری نسبت به سایر رسانه ها بر عهده دارد و باید خدمات نظام و دولت را در بخش های مختلف درست به جامعه منتقل کند.
سلمان حریری افزود: دولت فعالیت ها و اقدامات مناسبی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در جامعه انجام داده اما اطلاع رسانی خوبی در این بخش نشده و رسانه ها باید این عملکردها را به گوش مردم برسانند و آنها را برای انجام فعالیت بیشتر یاری دهند.
وی اظهار داشت: علیرغم اقدامات زیادی که در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه انجام شده هنوز جای کار زیاد است و آگاهی بخشی لازم باید برای پیشگیری از آسیب ها و تلاش در این حوزه بیشتر شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان تاکید کرد: باید در بخش های مختلف بر روی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه در زمینه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن از همان سنین کودکی و در مقاطع ابتدایی و راهنمایی کار شود.

** مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند کار بیشتر است
معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان نیز گفت: سازمان بهزیستی فعالیت‌های متنوعی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد اما مقابله با این موضوع مهم نیازمند کار بیشتر و عزم همگانی است.
باقر کرمی افزود: برای تحقق موضوع پیشگیری علاوه بر استفاده از ظرفیت و توان دولت و دستگاه های اجرایی باید از پتانسیل سازمان های مردم نهاد فعال و بخش خصوصی نیز بهره گرفت.
وی نقش رسانه ها در زمینه آگاهی بخشی به جامعه در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب ها را خطیر دانست و اضافه کرد: رسانه ها باید در این زمینه بیشتر از گذشته وارد عمل شده و با استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی خود جامعه را از خطرات و پیامدهای منفی اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب ها آگاه کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.