معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اختصاص 38 میلیارد تومان اعتبار برای امهال تسهیلات کشاورزان کردستانی خبر داد و گفت:از این مبلغ، 31 میلیارد و 500 هزار تومان آن پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا،خلیل فعله‌گری در نخستین کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان که با محوریت بررسی امهال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده برگزار شد، از اختصاص 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی خبر داد و گفت: براساس جلسات برگزار شده سال گذشته، به کسانی که سررسید تسهیلات آنها اول مهرماه 96 تا 27 اسفندماه 97 بوده است، پرداخت شده است.

وی سهم کردستان از 2 هزار میلیارد تومانی را38 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 35 میلیارد و 200 میلیون تومان از 38 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به استان سهم بانک کشاورزی و 2 میلیارد و 800 میلیون تومان هم سهم سایر بانک‌ها بوده است. که تا به امروز 31 میلیارد و 500 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

فعله‌گری به اصلاح تصویب‌نامه قبلی توسط هیئت وزیران اشاره کرد و گفت: مبلغ 2 هزار میلیارد تومانی که برای این مهم تصویب شده بود با اصلاح تصویب‌نامه به 3 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: هرچند در دستورعمل اجرایی سقف تعیین نشده بود اما هر استانی به گونه‌ای عمل کردند و در برخی استان‌ها امهال را تا سقف مشخصی اجرا کردند.

وی اذعان داشت: سهم استان از یک‌هزار میلیارد تومان افزایش اعتبارات امهال تسهیلات کشاورزی، براساس صورت جلسه ستاد مدیریت بحران 19 میلیارد و 972 میلیون تومان است.

فعله گری ، سرمازدگی، سیل، زلزله، آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان را از موارد استفاده از  طرح امهال تسهیلات دانست و خاطرنشان کرد: صاحبان مرغداری نیز مشروط بر تایید اداره‌کل دامپزشکی و زنبورداران و کشاورزان خسارت‌دیده از سیل نیز مشمول این دستورالعمل قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به میزان خسارت‌های ناشی از سیل‌زدگی در استان اشاره کرد و گفت: سیل فروردین ماه امسال 108 میلیارد تومان خسارت به حوزه‌های مختلف کشاورزی شامل باغ، دامداری، زراعت و سایر زیرساخت‌های بخش کشاورزی وارد کرده است.

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: بیشترین میزان خسارت‌های ناشی از سیل‌زدگی مربوط به شهرستان‌های قروه، بیجار، کامیاران و سنندج بوده است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.