پیمان الماسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از 94 درصد واحدهای صنعتی استان زیر 50 نفر اشتغال دارند، اظهار داشت: از آنجا که بیشتر واحدهای تولیدی استان کوچک و متوسط هستند در حوزه اقتصادی هم آسیب پذیرتر هستند.
وی اضافه کرد: از ابتدای شروع بکار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تا پایان سال گذشته 181 جلسه در استان با حدود یک هزار و 200 مصوبه و بالغ بر 12 هزار نفر ساعت کار کارشناسی تشکیل شد.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: کلینیک کسب و کار در شهرک صنعتی شماره یک سنندج سال گذشته افتتاح شد و از این طریق واحدهای تولیدی مشکل دار عارضه یابی می شوند.
الماسی یادآور شد: از طریق این کلینیک برای هر کدام از واحدهای تولیدی که با مشکل مواجه شدند نسخه بهبود هم تهیه می شود.
وی با اشاره به اینکه قرارداد همکاری با دانشگاه کردستان منعقد شده تا بدینگونه از نخبگان و اساتید دانشگاه برای مشارکت در بهبود وضعیت واحدهای تولیدی استفاده شود، گفت: ارائه مشاوره صنعتی و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه صنعت هم از دیگر اقدامات در دستور کار کلینیک قرار گرفته است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: این سازمان سال گذشته با اداره کل استاندارد کردستان تفاهم نامه همکاری به منظور ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و آموزش شاغلین حوزه صنعت امضا کرد.
798 واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد 639 واحد فعال و نیمه فعال و 159 واحد هم غیر فعال است.
اشتغال اسمی واحدهای صنعتی استان 15 هزار و 753 نفر و اشتغال واقعی آنها هم حدود 12 هزار نفر است.
حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی استان زیر 10 نفر ، 44 درصد بین 10 تا 50 نفر، 3.5 درصد 50 تا 100 نفر و 2.5 درصد از واحدها بالای 100 نفر اشتغال دارند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.