به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمت صادقی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه اظهار داشت: مسایل مادی، کمبود اعتبارات و بودجه از مهمترین مشکلات دانشگاه است که همه اقدامات و برنامه‌ها را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه این مشکل دامنگیر کل کشور است از کارکنان و اساتید دانشگاه خواست تا در زمینه‌های مختلف صرفه جویی کرده و راه‌هایی برای درآمدزایی دانشگاه ایجاد کنند که در این زمینه می‌توان از ظرفیت خیرین استفاده کرد.
رئیس دانشگاه کردستان افزود: باید از طرف دانشگاه جذابیتی ایجاد شود که بتوانیم دانشجویان خارجی بیشتری را جذب کنیم و این اقدام مهمی است که همه دانشکده ها و اساتید باید با استفاده از ارتباطات خود بتوانند زمینه را برای حضور دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در این مرکز علمی فراهم کنند.
صادقی بی انگیزگی دانشجویان را از دیگر مشکلات کنونی دانشگاه دانست و اضافه کرد: دانشگاه کردستان سهم زیادی در رتبه‌های برتر کنکور ندارد و به زودی در این زمینه پایشی انجام خواهیم داد تا جذابیت‌هایی برای گرایش دانشجویان به حضور در این دانشگاه ایجاد شود.
وی همچنین نحوه برخورد اساتید با دانشجویان در بسیاری از موارد را موجب افزایش بی انگیزگی در دانشجویان دانست و یادآور شد: اساتید باید با تعامل مناسب با دانشجویان، به آنها انگیزه و انرژی بدهند و موجب ناامیدی دانشجویان از آینده رشته تحصیلی خود نشوند.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه تعداد نیروها و کارکنان دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها کمتر است، این را مزیت خوبی دانست.
صادقی گفت: نباید نیروی جدید به دانشگاه تحمیل کنیم بلکه تنها با ساماندهی نیروهای موجود بر اساس شایسته سالاری می‌توانیم سیستم چابکی در دانشگاه ایجاد کنیم.
در پایان این برنامه از اساتید برتر دانشگاه کردستان به مناسبت روز معلم و استاد با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.